nieuwe aanwinst

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: nieuwe aanwinst

Berichtdoor Esther op 05 mei 2011 13:39

ik hoop dat deze net zo mooi vol wordt!

voor dat geld kan je ze zelf niet kweken!

nee dat klopt, maar het is wel leuk om van alles en nog wat zelf te kweken en groot te zien worden. Ik kweek echt enorm veel planten, van zonnebloem tot palm probeer ik hier groot te laten worden. Niet alles lukt hoor.

Hier een foto van 1 van de vele 'kraamkamers' die ik hier heb. Ik heb de bloemist weer om potjes gevraagd, want ik ga alweer te kort komen ;)

Afbeelding
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor plasta op 06 mei 2011 23:45

Onvoorstelbaar en durf bijna niet te vragen naar foto's van de rest. Hoe hou je het allemaal bij...

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor Esther op 08 mei 2011 18:02

Nou vooruit hier nog 2 foto's dan :D , daarnaast heb ik nog een klein plastic kasje met 4 planken die vol staat en nog ingegraven potjes met stekken in de tuin voor het geval ik de tijd vind om de rest van de grond om te gaan spitten en de tuin uit te breiden... Echter de bodem is nu keihard, de 3tand schraapt erover heen, de schep krijg ik er niet meer in, en m'n man moet de hak weer maken want die kwam ook de grond niet meer in met die :evil: droogte... Ik ben dus blij dat alle stekken in potten ingegraven zitten want onkruidvrij maken is op dit moment bijna onmogelijk geworden.

Ik geef om de 3 dagen water en dan gooi ik behalve de tuin ook alle zaailingen/stekken flink nat. Verder bijna elke avond met gieters heen en weer sjouwen tussen de watertank (of nu kraan want de tank is al tijden leeg helaas...) en het stuk met alle potjes en bakken en die staan gelukkig allemaal bij elkaar in de buurt.

De reden dat ik zoveel zaai is behalve dat de tuin zo groot is en nog lang niet vol is, maar ook omdat de zaailingen altijd voor driekwart worden opgegeten door rupsen, slakken of wat dan ook. (de slakkenvallen blijven altijd leeg). Al wat dan overblijft wordt in de tuin gezet of doe ik iemand anders een plezier mee.

Afbeelding

Afbeelding

en een hele grote hulp in de tuin is natuurlijk deze tuinkabouter die alles water geeft (ook het onkruid 8-) )

Afbeelding
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 08 mei 2011 19:49

Aha! Je hebt hulp! :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor erna op 08 mei 2011 19:55

hé, ik wil ook zo'n tuinkabouter met een kruiwagen :applaus:

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 08 mei 2011 21:20

Hahahahaaahhaaa....zo'n tuinkabouter kun je makkelijk zelf maken hoor, handleidingen zijn gemakkelijk te vinden op internet ! :lol: :mrgreen:

Zoveeeeeellll potjes Esther, gelukkig heb je hulp !! :D
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 09 mei 2011 20:27

Ester, allen

maar het is wel leuk om van alles en nog wat zelf te kweken en groot te zien worden

Volledig akkoord, begin april heb ik mijn eerste zaden gezaaid en ik was het delirium nabij toen mijn eerste Washingtonia F is uitgekomen. Inmiddels is de volgende lading zaden van exogardens binnengekomen, geloof me maar dat mijn vrouw bang is dat ik binnenkort zoveel als u heb staan.

Welke palmen kweekt u zoal ?
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 09 mei 2011 21:03

Waterboyke schreef:Hahahahaaahhaaa....zo'n tuinkabouter kun je makkelijk zelf maken hoor, handleidingen zijn gemakkelijk te vinden op internet ! :lol: :mrgreen:

Laat ik daarover nu net géén artikel op m'n blog hebben :roll: :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Esther op 09 mei 2011 22:11

Welke palmen kweekt u zoal ?

Zeg maar 'je' tegen u, anders voel ik me zo'n bejaarde :lol: Het kweken valt wel mee hoor, ik zaai en hoop dat er wat opkomt en dat er niet teveel wordt opgevreten door allerlei nare beestjes. Op dit moment heb ik gezaaid: trachycarpus fortunei, washingtonia filifera, phoenix dactylifera en canariensis, Acoelorrhaphe wrightii, daarnaast nog een Canna soort want m'n zaailingen de winter niet hadden overleefd. Tot op heden zijn 2 washingtonia's en 1 canna opgekomen.
Esther

93 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen