Dag Veronique,
De pit opensnijden na dat deze een dag of 2 heeft liggen drogen. Ik wikkel die dan in een stuk keuken rol, het opensnijden doe ik met een schaar langs de dunste kant van de pit , voorzichtig openwringen met de platte kant van een groot keukenmes (opletten dat je de echte pit niet raakt!). Binnenin vind je de echte Mango pit. Die leg je op lichtvochtige gesteriliseerde zaai-en stekgrond. Er gewoon bovenop leggen is voldoende, wel licht aandrukken zodat de pit volledig contact maakt met de grond. Warm wegzetten (in een vochtige omgeving). Bij mij staat de Mango in een propagator met mijn andere zaden bij 30°C. De pit is vorige zaterdag uit een Mango gehaald. Hij heeft er de ganse week over gedaan om een wortel aan te maken. De foto's zijn van 14/01/12 en 15/01/12, gaat dus oerend hard

Binnenkort als de Mango zijn 2de bladpaar aanmaakt gaat die in een palmpot met potgrond aangezien de plant een diepe penwortel maakt.
PS, mijn propagators staan wel 12 uur per dag onder 4 x 58Watt daglicht groeilampen.
Grtjs,
Michel