Oei. Diegenen die je hebt laten zitten bedoel je of heb je ze droog overwinterd? Mijn Canna's (allen droog overwinterd) zijn al goed aan het uitlopen. Maar van bloei zoals bij Jaak is nog lang geen sprake.
De musafolia rubrum staat momenteel zo'n 50cm hoog, de gewone musafolia zo'n 30cm en de brasiliensis zo'n 20cm. De stuttgart groeit nog heel twijfelachtig...
Wel heb ik de musafolia's allemaal gedeeld voordat ze opnieuw de grond in zijn gegaan. Hierdoor hebben ze natuurlijk de eerste tijd gestoken in het herstellen van de wortels.
Maar ik moet zeggen dat ook de basjoos nog niet echt op gang zijn gekomen hoor. Dat duurt toch altijd iets langer, zelfs dit jaar, ondanks de hoge temperaturen. De droogte zal er misschien wel voor iets tussen zitten?
er is er eentje doorgekomen hier die ik in pot heb overwinterd degene in de volle grond en droog is niks van gekomen . De basjo's komen inderdaad maar traag op gang . En de canna queen charlotte bloemt hier ook al volop , ook in pot overwinterd
ik heb al mijn canna's in pot overwinterd en dit jaar voor het eerst in volle grond en ik zou ze terug willen overwinteren in pot met droge potgrond. hieronder het resultaat,de bladhoogte van de musafolia en stuttgart is nu anderhalve meter en ik dacht dat de brassiliensis een lagere soort is
tuin 446_1024x768.jpg (264.48 KiB) 3356 keer bekeken
tuin 448_1024x768.jpg (265.73 KiB) 3356 keer bekeken
tuin 449_1024x768.jpg (295.3 KiB) 3356 keer bekeken
groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon
hier enkele foto's van ons canna's die gans de winter buiten hebben blijven staan ,mits wat bescherming.waaronder de musafolia.plus nog enkele foto's van albizia ,en acer palmatum disectum....en ook de lampenpoetser...... mvg shorty