Verzorging Sabal Minor

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Verzorging Sabal Minor

Berichtdoor palmguy op 30 mei 2011 22:17

Hallo Erna,

'k weet dat uw Sabal Minor op een zonnige plaats staat en ik ben blij voor u dat ie het goed doet, zo een Sabal is wel een schone plant met overlevingskansen in ons klimaat (zeker bij u). Als je wat rond zoekt op het internet dan blijkt dat er nogal wat varianten zijn, Ik heb ook Sabal Minor (25x) en Sabal Palmetto (20x) gezaaid een goede 3 weken geleden, duimen maar
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 02 jun 2011 00:32

Mijn Sabal Minor staat van vorig jaar in de volle grond en is deze winter onbeschermd doorgekomen. Er vlak naast staat wel de bescherming van de basjoo.
Deze staat constant in de schaduw en zeer droog.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 07 jul 2011 22:37

Allen

Toen ik 2 weken geleden terug uit vakantie kwam kon ik het inmiddels verdroogde en enig overgebleven blad er gewoon zo uittrekken. Enkel de speer restte er nog, vandaag heb ik ook dat half geopende blad er zo kunnen uittrekken ... uiteindelijk blijkt dus dat de Sabal Minor die ik (te vroeg op 19/02/2011) had gekocht een te grote klap had gekregen in de winter. Blijkbaar heeft de plant de ganse tijd gevochten om te overleven, ... helaas. Het is dus niet de zon geweest.
Volgend jaar een nieuwe maar in plaats van februari zal het ten vroegste eind april worden.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?