er komt geen bodembedekker, ik laat deze ongeveer 10 jaar staan of iets minder lang hangt af van de groei en dan doe ik ze uit, verkoop ik ze of plant ik ze zelf, afwachten wat overleeft na deze periode, ik doe mee met openexotentuinen het laatste weekend van augustus.
ik vind het ook niet mooi, maar toch blijft het zo, het gaat om de palmen en ik wil er voor de rest geen onderhoud aan, misschien in de winter dat er golfplaten over komen maar daar ben ik nog niet over uit.
Je kan ook gewoon wat boomschors erover strooien hé. Zeer mooi en onderhoudsvriendelijk. Je mag het gewoon over het doek strooien dat er inmiddels ligt
Het is duur als je het in zakken koopt. Ik koop het bij iemand in de buurt voor amper 25€ / m³. Zal vast iemand bij jou dit ook doen.
Als je er geen boomschors op doet dan ga je toch snel in vorstschade aan de wortels hebben en dan minder groei en meer verliezen lijden na de winter.Zelfs bij minimale bevriezing van de wortels zal er meer speerrot optreden.Misschien reken je erop dat er de komende winters geen vorst gaat optreden zoals enkele jaren geleden maar dat is risicovol.Trachycarpus van dat formaat heeft ook het groeipunt dicht bij de grond.Bij matige vorst -7° (normaal in thermometerhut op een paar meter hoogte) heb je net boven de grond een 4 tal graden kouder als je pech hebt dat er niet genoeg wind is.Op beschutte plekken loopt dit verschil zelfs hoger op dan in het open veld,dus opletten.Als geen schors legt ga je wel een paar ex overhouden hoop ik maar dan heb je wel de echt sterkere nog over.Gr Eddy.