s.janssen schreef:Als palmen geen harige stam hebben, omdat vaak kwekers ontvellen zijn ze dan ook minder winterhard?
Dit verschil is nihil.

s.janssen schreef:Als palmen geen harige stam hebben, omdat vaak kwekers ontvellen zijn ze dan ook minder winterhard?
![]() | 222 bedankjes |
Waterboyke schreef:Ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor maar die bloei komt niet omdat de palm het naar zijn zin heeft hoor maar dat komt omdat de plant zichzelf wil redden door zich te willen voortplanten. Gebeurt wel vaker met palmen in stress die al groot genoeg zijn om bloeien.
![]() | 52 bedankjes |
cpo schreef:Waterboyke schreef:Ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor maar die bloei komt niet omdat de palm het naar zijn zin heeft hoor maar dat komt omdat de plant zichzelf wil redden door zich te willen voortplanten. Gebeurt wel vaker met palmen in stress die al groot genoeg zijn om bloeien.
Ja en nee, het is wel zo dat de palm genoeg kracht heeft om te bloeien dat vind ik al heel wat, de bloemen worden volgens mij al veel eerder aangemaakt, maar ze zijn wel uitgekomen. We gaan ze overigens wel afknippen, want het is zonde van de energie die hij daarin steekt.
![]() | 396 bedankjes |
![]() | 52 bedankjes |
cpo schreef:Toch hebben we ze afgeknipt, volgens mij kost het zeker wel extra energie. De palm was namelijk best wel goed aan het groeien, tot de bloemen kwamen en er is sinds die tijd geen groei meer waargenomen in het blad, ik hou het nu goed in de gaten of het blad weer gaat groeien. En hormonencyclus??? hmmmm zal allemaal wel, zo diep ga ik er niet op in hoor, tis een plant.
![]() | 45 bedankjes |
![]() | 52 bedankjes |
![]() | 52 bedankjes |
![]() | 25 bedankjes |
![]() | 19 bedankjes |
![]() | 156 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten