Iemand een idee wat dit voor een soort banaan is wat ik in de tuin hebt staan? Denk dat het een basjoo is maar zeker weet ik het niet.Deze banaan heb ik altijd op een zonnige plaats staan gehad maar wilt niet echt groeien ondanks redelijke mest gift 1x p/m koeienmest korrels,heb nu 2 scheuten in de schaduw staan, maar het lijkt dat deze het beter doen.En welke bananen soorten zijn er uit ervaring nog meer redelijk winterhard, was aan het denken voor de sneeuwbanaan aan de colectie toetevoegen voor in de volle grond.
Oke dus toch zoals ik al dacht basjoo,dat klopt inderdaad johnyke en djoeke wat de vorst betreft,alleen wat zijn de sterke soorten,de basjoo blijft ook niks van over als je hem niet inpakt, alleen de wortel.Maar als ik de ensete glaucum goed inpakt heeft hij dan een goede kans van slagen voor de winter door te komen
Zonder verwarming gaat het niet goed komen met een sneeuwbanaan. Dan verdwijnt hij als sneeuw voor de zon Ik begrijp trouwens niet hoe die aan zijn naam komt...tenzij het slaat op de witte poederlaag op de stam? Peter
basjoo is de meest winterharde. Sikkimensis zou nog kunnen. Zonder extra werk, sterven de allen tot de grond af. "winterhard"is zeker bij bananen erg relatief