Voorproefje tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Voorproefje tuin

Berichtdoor Christophe op 10 nov 2009 15:46

El Manolo schreef:Hey Tropiro plaats nog eens wat nieuwe foto's. Je planten zien er allemaal echt prachtig uit.

Leuk om te zien hé El Manelo. Als ik ooit in de buurt kom van Amsterdam dan ga ik wel eens langs denk ik ;) (als het past voor hem natuurlijk)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 10 nov 2009 18:21

Nieuwe foto's heb ik niet en heeft nu ook weinig zin om ze te maken omdat bijna alles al naar de winterstalling is.
Ik heb wel een paar foto's van nieuwe aanwinsten van enkele weken geleden.

Musa cheesemani
Afbeelding

Musa hookeri
Afbeelding

Musa yunnanensis
Afbeelding

Syagrus romanzoffiana sp. santa catarina
Afbeelding

Rhapis humilis, hopelijk de echte maar ben bang dat het ook de R. multifida is.
Afbeelding

Van links naar rechts: Trachycarpus nanus x fortunei. T. nanus x wagnerianus, Chamaedora microspandix.
Afbeelding

Butyagrus van Exotic life ( Robbin)
Afbeelding

Jullie houden nog foto's tegoed van de Coccothrinax miraguama.

Alle foto's die ik heb kan je hier terugkijken http://s656.photobucket.com/albums/uu281/TropiRo/ , schrik niet het zijn maar een paar foto's :lol: .

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 10 nov 2009 18:29

Hey Ro,

Als je volgend jaar een Musa cheesemani of Musa hookeri zou verkopen, mag je het me gerust laten weten hoor. Twee mooie soorten die ik nog niet heb. Ook op mijn verlanglijstje staat de Musa raja puri en Musa ae ae (vooral deze laatste ;) )

Mooie aanwinsten heb je staan hoor ;)

In de nieuwe website (Engelstalig) wordt een functie voorzien voor verzamelaars. Omdat het wereldwijd is heb je meer kans om net een bepaalde soort op de kop te tikken die je graag wou. Ben nog volop aan het bouwen, maar het ziet er veelbelovend uit :D Het is veel werk, maar het is superleuk om te creëren. Uiteraard droom ik er zelf ook van om zeldzaamheden op de kop te tikken. Ik zal hierbij uiteraard ook aan jou denken ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor rabbit op 10 nov 2009 18:30

Hallo Ro,
Mooie aanwinsten vooral die M.Cheesemani.(is dat degene die tegenover je op de beurs stond? )
Als je daar eens pups bij krijgt hou ik me aanbevolen.

Gr,Bert
Roept de koekoek in mei,dan is april voorbij.
rabbit

6 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 10 nov 2009 18:52

De persoon die voor recht voor mij stond genaamd Hennie had geen M. cheesemani staan wel de M. nagensium en de M. sapientum, deze laatste heb ik wel overgenomen van hem. Deze cheesmani en hookeri heb ik gekregen maar moest ze alleen zelf uit de grond halen maar dat was ook zo gedaan.

Ik ben benuwd naar de nieuwe site. De rajapuri (die grote van de foto's) die ik dacht te hebben is nu wel gebleken dat het een itinerans is dus Kristof had toch gelijk. Inmiddels heb ik wel een echte rajapuri en die lijkt heel veel op een dwarf cavendish, ik vindt het met bananen nog moeilijker om ze te herkennen dan met boomvarens. De M. ae ae is nu bezig met zijn eerste blad aan het uitrollen sinds ik hem heb, ik kreeg hem als kaal stammetje en bijna geen wortels. als er een paar bladeren aanzitten zal ik een paar foto's plaatsen.

Als er volgend jaar genoeg scheuten zijn komen ze wel jullie kant op.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor El Manolo op 10 nov 2009 19:05

Holy *****

Heb net je foto's bekeken en je hebt erg veel planten. Ik denk dat je collectie serieus wat geld waard is. Een betere investering dan in aandelen zou ik zeggen :mrgreen:

Van zo'n tuin kan ik enkel dromen. Ben namelijk van plan om binnen een paar jaar naar Zuid-Spanje te verhuizen en in de buurt van mijn broer te gaan wonen. En ik kan toch niet alles meenemen + het klimaat is er heel anders. Veel te droog en niet geschikt voor bananen.

Of zijn er mss toch bananen die tegen zo'n klimaat kunnen mits genoeg water.

Groeten El Manolo
El Manolo

0 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 10 nov 2009 22:34

In zuid-spanje kan je elke bijna Musa soort laten groeien, qua warmte hebben ze het heel erg naar hun zin. Het enige wat ze dan nodig hebben is veel water en het beste is om de klei grond te vervangen door vocht vasthoudende aarde en dan valt het met water geven mee.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 10 nov 2009 23:18

De M. ae ae is nu bezig met zijn eerste blad aan het uitrollen sinds ik hem heb, ik kreeg hem als kaal stammetje en bijna geen wortels. als er een paar bladeren aanzitten zal ik een paar foto's plaatsen.

Hier ben ik super benieuwd naar!
Als er volgend jaar genoeg scheuten zijn komen ze wel jullie kant op.

Ik wil er gerust voor betalen hoor! Zeker voor de zeldzamere soorten. Ik heb zelf ook meer en meer zeldzaamheden (vooral volgend jaar) dus misschien kunnen we ook ruilen met enkele planten ;)

In Spanje kan je inderdaad gerust Musa laten groeien. Juist zoals TropiRo zegt de grondsoort misschien wat aanpassen ...

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor El Manolo op 10 nov 2009 23:50

Azooow

Ik dacht dat bananen slecht tegen een droge lucht in combinatie met brandende zon en hoge temperaturen konden. In die streek waar mijn broer woont was het een paar weken geleden nog 30° overdag. Nu is het er onderaan in de 20°. Ieder jaar heb je er temperaturen van boven de 40° sommige jaren zelfs 50°. Met meer dan 300 dagen zon per jaar is het een van de zonnigste, warmste en droogste plaatsen van Europa. Dus wat denk je? Nog altijd geschikt voor bananen?
El Manolo

0 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 11 nov 2009 00:01

Nog altijd geschikt voor Musa's, ze hebben in dat klimaat alleen veel water nodig.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video