Weervoorspelling Marc Putto

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Weervoorspelling Marc Putto

Berichtdoor Olie1605 op 18 nov 2009 22:59

Dacht dat dit wel iets intressant was, een gewaarschuwd man telt voor twee uiteraard.
Beslis zelf wat je over denkt :D, wel toevallig dat hij al 2 jaren er volledig opzit(ofwel lucky).

Voorspeld door de alom gerespecteerde weerman Marc Putto. Dit jaar weer geen Elfstedentocht maar wel regelmatig een dik pak sneeuw. De winter zal gemiddeld ijskoud worden, met februari 2010 als dieptepunt: "Ik verwacht zo goed als zeker géén zachte winter. Hier enkele te verwachten winterse ingrediënten. Er is een grote kans (70-80%) dat de winter té koud gaat verlopen. De verwachte gemiddelde temperatuur over december, januari en februari 1.3 tot 1.5 graden beneden modaal. Ofwel, de winter wordt waarschijnlijk anderhalve graad te koud! Er komen leuke sneeuwopties, dus aardige perspectieven voor de Hollandsche sneeuwminnenden. Gaan we verder: Regelmatig verkerend in de overgangszonering tussen zeer koude continentale lucht boven Duitsland en Noordoost-Europa enerzijds en zachte mildheden vanuit Ierland en Frankrijk. Mogelijk dat februari (de sprokkel) nu eens het koudst gaat uitpakken. Het putteke der winter dus. Een onvervalste megablokkade boven Noord-Europa van zeer lange duur zie ik niet, zoals vanaf eind december 1996. Grote kans op een Elfstedentocht zie ik evenmin. De boel (stromingspatroon hogerop in de atmosfeer) blijft eerder diffluent van karakter (doorstromend) en we blijven steeds gevoelig voor zachte interrupties vanuit de zuidwestkant, zoals net al genoemd. Dé weerkundige trend van de afgelopen jaren: zeer grote thermische verschillen tussen (Zuid)west - en (Noord)oost-Nederland. Waarschijnlijk ook in het seizoen 2009/’10. Desalniettemin gerede kansen op een interessante winter met relatief veel koude en ook een dik sneeuwdek zo nu en dan. Eind november, of rond Sinterklaas de eerste inleidende beschietingen aan het winterfront.

Je kan de hele voorspelling lezen op volgende link http://www.weerprimeur.nl/3.html
Olie1605

55 bedankjes

Re: Weervoorspelling Marc Putto

Berichtdoor videomaster op 18 nov 2009 23:46

Het is bij ons niet veel beter... koude nachten...

Afbeelding

Let vooral op de kleding van de Thaise avatar..... :D

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Olie1605 op 19 nov 2009 00:05

Haha super!
Veel te warm :D
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 19 nov 2009 00:09

Wij zijn momenteel al blij dat het overdag 15°C is Videomaster. ;)
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 19 nov 2009 10:26

Sneeuw is op zich geen probleem (al heb ik er een grondige hekel aan! :x ) en er is geen sprake van lange vorst of temperaturen die erg diep onder het vriespunt gaan... dan valt dat goed mee zeker? beter een pak sneeuw dan wekenlang regen...

We zien wel, je kan er toch niks aan veranderen. Sinterklaas is niet ver meer weg, dan zien we ineens of zo'n "voorspelling" klopt of niet :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 19 nov 2009 12:45

Inderdaad afwachten. Langetermijnvoorspellingen zijn m.i. onmogelijk, zéker met een precisie tot achter de komma "1,3 tot 1,5". :|

De kans dat je gelijk hebt is toch 50%. Had je gelijk ben je ineens een 'held' en zal er nog lang naar je gerefereerd worden. Had je ongelijk heeft niemand het meer over je.
Misschien doet dhr. Putto al 10jr zulke voorspellingen en zit hij nu toevallig ineens 2 jaar juist maar dus ook al 8jr ernaast....

Wil zeker niet somber doen hoor, maar ik blijf kritisch ;)

Persoonlijk heb ik ook wel liever sneeuw dan regen. Bovendien kun je dan een igloo bouwen rond je serre ter isolatie :D

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor arpad veldhuis op 19 nov 2009 13:12

ze kunnen nog niet 1dag goed voorspellen laat staan in februari we zullen wel zien

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis

57 bedankjes

Berichtdoor amourath op 19 nov 2009 14:10

De eerste week van februari is altijd erg koud, in die week heb je ook veel kans op sneeuw... dat is al jaren zo, waarom zou het dan dit jaar anders zijn eh :)

Ik geloof ook nie zo in voorspellingen, zeker nu er sprake is van de opwarming van de aarde: het klimaat wordt daar alleen wispelturiger door. Deze maand vind ik ook een mooi voorbeeld, het is nu toch al erg lang erg zacht, morgen wordt 15° voorspeld, lijkt me ook niet 'normaal' voor de 2e helft van november.
We zien wel wat de winter brengt, ik kijk in elk geval NU al weer uit naar de eerste sneeuwklokjes en krokussen :|
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 19 nov 2009 15:03

Persoonlijk heb ik ook wel liever sneeuw dan regen. Bovendien kun je dan een igloo bouwen rond je serre ter isolatie

:lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 20 nov 2009 15:14

Verlopig lijkt de huidige novembermaand veels te warm te gaan verlopen en weer op een record gaat eindigen, eveneens wordt dit dan alweer de 10de maand op rij dit jaar die warmer als normaal verloopt. Overigens vind ik dit niet erg, met die dagtemperaturen van de afgelopen dagen tussen de 13 en 17 graden hangend en in de nachten rondom de 8-10 graden.

Het normaal ligt op 8 graden overdag wat dus inhoud dat de huidige nachtemperaturen eigenlijk de dagtemperaturen zouden moeten zijn. Dit weekend worden hier nachttemperaturen van 10-12C graden voorspeld wat dus zelfs nog enkele graden hoger ligt. Overigens zijn het voornamelijk de nachten die eigenlijk al enkele jaren bijvoorbeeld de wintermaanden veels te warm laten verlopen.

Zo ook in de afgelopen 2 slechte zomers in 2008 en 2007, met veel regen verliepen toch nog aardig wat maanden te warm. Dit was niet zo zeer vanwege de hoge dagtemperaturen maar doordat de nachtemperaturen toch op niveau bleven. Voor onze exoten zijn zulke dingen natuurlijk positieve ontwikkelingen.

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips