Ik dacht in eerste instantie zelf ook aan Bismarckia maar had wat twijfels. Hij staat bij een tuincentrum in de buurt (nog steeds buiten!) en is gelabeld als Brahea armata voor 75 euro. Hij ziet er niet erg mooi uit, paar keer omgewaaid, veel geknakte bladeren en wat los in de veel te kleine pot. Denk dat ik er morgen nog eens langs rij om te vragen wat ze ermee willen, misschien dat ik 'm mee mag nemen voor een zacht prijsje om 'm te redden.
Dit is volgens mij een bismarckia ik vind het een echte binnenpalm 15 graden minimale nachttemperatuur sinds de mijne binnenstaat voor het raam knapt hij op succes met onderhandelen want het zijn hardewijkers groeten Francois
Lijkt mij - ben er vrij zeker van - een Bismarckia Nobilis, kijk hier evenvoor wat foto' s van deze prachtpalm. Hier en daar zijn er plaates bij van kleinere exemplaren, gelijkenis overduidelijk.
Ik waag me er ook niet aan. Je ziet ze inderdaad wel is staan bij de tuincentra meestal in slechte staat. In het voorjaar worden ze ingekocht om vervolgens in het najaar al in de container te belanden. Ik denk dat deze soort binnen meer kans maakt.
Groeten, Richard
Não faz mal!
2022 minimum 24,7 - maximum 33,6 2023 minimum 23,9 - maximum 34,0