Palmzaden uit Portugal komen uit!

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Palmzaden uit Portugal komen uit!

Berichtdoor videomaster op 16 dec 2009 02:31

El Manolo schreef:Als ik je goed begrijp, dan is er dus geen enkel probleem met het uitvoeren van kleine hoeveelheden zaad.

Je hebt uitvoer en invoer..... zelfs indien uitvoer geen probleem moest zijn, lees de links over invoer-verplichtingen die ik eerder aangaf.

Ik blijf er bij.... bezin vooraleer je begin.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor paul op 16 dec 2009 11:56

Hallo El Manolo,
dit is misschien al een begin: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Flora_of_Mexico
Let wel: dit is slechts een deel van de inheemse flora; bv van Dioon bestaan er minstens 11 soorten; van Agave bestaan er in Mexico alleen al meer dan 100 soorten!
Hallo Christophe,
veel moed en geduld met je immens werk! Van de bovenvermelde soorten kan ik je misschien wel wat helpen( van cycads en agaves heb ik een vrij uitgebreid boek)Laat eventueel iets weten wat je precies zoekt.
Groeten,
Paul
Laatst bijgewerkt door paul op 16 dec 2009 12:01, in totaal 1 keer bewerkt.
paul

28 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 16 dec 2009 11:59

paul schreef:Hallo El Manolo,
dit is misschien al een begin: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Flora_of_Mexico
Let wel: dit is slechts een deel van de inheemse flora; bv van Ceratozamia bestaan er minstens 16 soorten, van Dioon minstens 11 soorten, van Zamia een 10-tal soorten: alleen in Mexico dus. Van Agave bestaan er in Mexico alleen al meer dan 100 soorten!
Hallo Christophe,
veel moed en geduld met je immens werk! Van de bovenvermelde soorten kan ik je misschien wel wat helpen( van cycads en agaves heb ik een vrij uitgebreid boek)Laat eventueel iets weten wat je precies zoekt.
Groeten,
Paul

Hey Paul,

Ik ben al een heel eind met de Cycads, maar ik stuur je een privé berichtje. ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor El Manolo op 16 dec 2009 13:59

Hey Paul bedankt voor de site.

Momenteel heb ik enkel 2 Cycas revoluta en 1 panzhihuaensis, 1 Agave cupreata, 9 Agave deserti var. simplex, 5 Agave horrida ssp horrida, 1 of 2 Puya Clava Hercules (1tje ziet er niet goed uit), 1 yucca baccate, 4 yucca rigida, 1 yucca rostrata en 1 thompsoniana. De meeste van mijn planten zitten wel nog 1 de zaailingfase. Ik hou er van iets te zaaien en zelf op te kweken. Als ik ineens zo'n grote plant koop, heb ik daar geen voeling mee :mrgreen: . Ik ben aan zaad geraakt via Herman van Exogarden. Heb verder nog wat bananen, palmen e.d. Zoals je al merkt aan mijn lijstje ben ik meer een allrounder. Waar ik het meest naar op zoek ben zijn winterharde variëteiten van praktisch alle exotische planten. Maar ik ben ook een opportunist :D dus soms heb je geen keuze en neem ik gewoon aan wat men me geeft.

Ik ga dus niet naar Mexico om mijn collectie te vervolledigen, maar eerder om van de vakantie te genieten en als ik dan eens een interessante plant met zaad tegenkom dit "te oogsten". :lol:

Greetz El Manolo
El Manolo

0 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 16 dec 2009 15:31

lapalmeraie schreef:Natuurlijk. Gewoon een symplistisch kaartje voorzien waarop je kunt doorklikken.

Chris en Nick: Ok, als jullie willen wil ik wel de code voor je maken. Zoek even op google een leuk plaatje van de wereld, geef me even aan hoe je de gebieden wilt scheiden en naar welke url deze gebieden dan doorgelinkt moeten worden. :D
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 16 dec 2009 15:35

zaagmans schreef:
lapalmeraie schreef:Natuurlijk. Gewoon een symplistisch kaartje voorzien waarop je kunt doorklikken.

Chris en Nick: Ok, als jullie willen wil ik wel de code voor je maken. Zoek even op google een leuk plaatje van de wereld, geef me even aan hoe je de gebieden wilt scheiden en naar welke url deze gebieden dan doorgelinkt moeten worden. :D

Alvast bedankt Zaagmans!

Dus je moet gewoon een jpeg van de aarde hebben? ... en hoe moet ik aanduiden hoe de gebieden moeten weergegeven worden? ... Het wordt immers niet met landen gedaan, of best wel Niek?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor El Manolo op 16 dec 2009 16:06

Als je met een wereldkaart werkt waar je planten op wilt situeren kun je best NIET met landen werken. Omdat zoals al eerder aangegeven planten zich niet aan de grenzen houden. Dat zou het te verwarrend maken. Er bestaan echter zoveel soorten dat je dan al gauw 1001 overlappingen hebt. Mijns inziens is het dus beter om PER PLANT (of plantengroep) een aparte kaart te nemen. Dus je maakt gewoon een lijst van de soorten, ieder plant (of plantengroep)is dan een link naar een kaart waarop zijn verspreidingsgebied(en) staat. Zo kun je ook veel nauwkeuriger werken. Door meer gedetailleerde kaarten te gebruiken.
Bij de plant kun je dan ook gegevens zetten als komt van nature voor in Spanje, Italië etc. Deze gegevens kunnen dan weer gebruikt worden om per land te zien welke soorten er zijn.

Maar dat is maar mijn gedacht he ^^.
El Manolo

0 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 16 dec 2009 16:26

Of ik kan in de zijbalk van de website een lijst maken van alle landen. Wanneer een bezoeker op bv. Thailand klikt, ziet hij welke soorten er inheems zijn in Thailand. Dit wil niet persé zeggen dat de soorten enkel in dat land inheems zijn. Wanneer de bezoeker daarna doorklikt op bv. de Arenga caudata, ziet hij dat deze palm ook inheems is in Myanmar, Cambodja en Vietnam. (deze worden op hun beurt ook weer links) Bovendien kan je op die pagina dan een mooi kaartje maken met het natuurlijke verspreidingsgebied van de palmboom.

Ofwel kan je ipv de lijst met landen in de zijbalk een landkaart weergeven op de homepagina, met dan één link per land. Dit zou ook fijn zijn. Of beide natuurlijk. De kaart op de homepagina verdwijnt immers als de bezoeker door de website surft, maar de zijbalk (met de lijst van landen) blijft op elke pagina staan.

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor El Manolo op 16 dec 2009 16:33

Yep dat lijkt me een heel goed idee.
El Manolo

0 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 16 dec 2009 16:37

Ik dacht eerder aan zoiets
Afbeelding

Nogmaals; hoe ruimer het gebied hoe eenvoudiger de verdeling.
Te veel opgesplitst maakt de site te gesegmenteerd volgens mij.
Per land is niet zinvol. Geen enkele plant is beperkt binnen de exacte landsgrenzen, op de speciale eilanden als Australië na natuurlijk. Opdeling per groter geheel als klimaatzone bv. lijkt me veel bruikbaarder én haalbaarder om te maken.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen