Wat zou je zoal in de tuin kunnen planten wat betreft exotische fruitbomen of struiken die winterhard zijn, niet te breed groeien, en waarvan het fruit redelijk van te eten is bij mij bekend is de vijg ,aardbeienboom japanse wolmispel en granaatappel,maar zijn er nog meerdere soorten.Ik heb nu hoofdzakelijk palmen bananenplanten en yucca's staan in de tuin, dus ik was van plan om in het voorjaar iets anders erbij te planten.
Boomtomaat en nasi peer heb ik nog nooit van gehoord eens uitzoeken wat dat is ,kiwi heb ik trouwens al in de tuin staan. Zal eens kijken welke soorten het gaan worden
Alleen de ananasguave is redelijk wintervast, acca sellowiana, hoewel vrees ik er dit jaar weer een beetje voor. Boomtomaat is enkel de cyphomandra corymbiflora ietwat vorstbestendig; Kiwi, nashiperen ,kaki en amandel doen het wel goed, amandelnoot is wel een heel vroege bloeier en daardoor niet altijd vruchtzeker.
Ben hier en daar wat gaan rondneuzen op de site's en ik vond de Asimina triloba Pawpaw, de Diospyros kaki Kakiboom(maar die had je al genoemd) en de Morus nigra Zwarte moerbei ook wel interessant voor mijn tuin of een vijg misstaat natuurlijk ook niet. We zien wel is toch iets voor volgende maand.
Gisteren nog een paar plantjes erbij geplant ,ik heb nu in mijn tuin staan 2 kleine plantjes paw paw 1 gojibes 2 bosbessen en 1 vijg brown turkey dus fruit genoeg nu in de (kleine) tuin, laat het warme weer maar komen wat mij betreft