door prutser 2 op 28 jan 2012 22:40
oei oei, wat een mooie palm heb je daar,,,was voorheen ook een trotse bezitter van zo`n grote dadel palm , groeide werkelijk heel erg snel, en kreeg later zelf stekels bij de blad okcels, hij kwam in huis om te overwinteren,,maar ja,,een palm he,,hij groeide en groeide,tot het moment kwam dat hij in huis werkelijk niet meer in kon, veel te hoog en te zwaar,,,dus een optie,,, goed inpakken en zo de winter in,,,,, ging werkelijk goed ,,,tot de lente kwam, bij het uitpakken was hij gezond en wel, de palm bladeren waren onaangetast,ook de korte dikke stam zag er ongehaverd uit ,,heel blij was ik,,maar bij het warmer worden was het gebeurd,,,,,,de bladeren begonnen te drogen en weg mooie palm,,,dus hoop ik werkelijk dat hij bij jou wel aanslaat ,ik woon hier vlak aan zee,, dus strenge winters hebben we hier niet, maar toch kon hij niet tegen langdurige kou,,,dus wees voorzichtig en laat me weten als hij goed na de lente doorkomt ,wand het zijn snelle jongens en te proberen waard,, groeten paul,,