Hier mijn palmen project.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Hier mijn palmen project.

Berichtdoor palmgek op 14 feb 2012 10:04

Dat ze er nog mooi uitzien is zeker een goed voorteken. Echter geen garantie dat ze geen schade hebben. Pas als de temperaturen omhoog gaan en de eerste groei zichtbaar wordt in het voorjaar is verlies uit te sluiten. Nog even geduld dus...

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
palmgek

460 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 16 feb 2012 14:38

Rassie schreef:Ik heb ze gisteren weer uitgepakt en ik zag wel een paar lichtbruine bladeren maar voor de rest leek alles mij, als leek zijnde, oke...
Heb nog flink aan de takken die uit de speer komen getrokken, maar ook dat bleef heel :o

Hoe kan ik eigenlijk zien dat ze het overleefd hebben ? Is daar een bepaalde termijn voor b.v. als ze een week na de vorst niet bruin uitslaan dan is het goed oid ??

Geen speerrot is alvast een goed teken al kan dit later nog best komen (ik heb het ooit zelfs nog in Juli gehad dat een speer losliet).

Het bruin verkleuren van de bladeren gebeurt ook vaak nog enkele weken nadien en is bij deze koude ook normaal. Dit wil daarom niet zeggen dat er geen nieuwe speer komt.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Rassie op 29 feb 2012 09:41

p e t e r schreef:
Rassie schreef:Ik heb ze gisteren weer uitgepakt en ik zag wel een paar lichtbruine bladeren maar voor de rest leek alles mij, als leek zijnde, oke...
Heb nog flink aan de takken die uit de speer komen getrokken, maar ook dat bleef heel :o

Hoe kan ik eigenlijk zien dat ze het overleefd hebben ? Is daar een bepaalde termijn voor b.v. als ze een week na de vorst niet bruin uitslaan dan is het goed oid ??

Geen speerrot is alvast een goed teken al kan dit later nog best komen (ik heb het ooit zelfs nog in Juli gehad dat een speer losliet).

Het bruin verkleuren van de bladeren gebeurt ook vaak nog enkele weken nadien en is bij deze koude ook normaal. Dit wil daarom niet zeggen dat er geen nieuwe speer komt.

Dat klopt inderdaad dat van het verkleuren van de bladeren.
De afgelopen weken zijn er een paar bladeren bijgekomen die bruin zijn geworden, maar het overgrote deel is nog mooi groen gelukkig...
Eergisteren heb ik ze voor het eerst weer water gegeven en de takken zijn weer mooi omhoog gekomen (hingen een beetje, waarschijnlijk van de droogte)

Vrijdag as moet ik in Sint-Niklaas zijn in Belgie en dan koop ik gelijk wat cuprex (dat is in Nederland bijna niet te krijgen :cry: ), en behandel ze dan hier nog preventief mee...
Dan nog wat koemestkorrels en klaar zijn we weer :D
Rassie

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video