Waarom heb ik voor deze palm gekozen, omdat je als particulier niet snel de kans krijgt om palmen uit een jungle kas over te nemen. Aangezien dit eigendom is van dierentuinen. Normaal zou deze palm terechtkomen in een nieuwe kas in Belgie van 10 meter hoog. Welke dierentuin dit is weet ik niet. Ik heb nog niet eerder deze palm in deze grote aangeboden gezien. Als ik deze palm zo zie dan neem ik aan dat zelf onder palmliefhebbers dit bijzonder is.
Ik ga er vanuit dat het een A.alexandrae is, al weet ik het niet zeker.
De grote van de palm zal zeker een probleem gaan worden tijdens de winter op een gegeven moment. Ik zie de palm het liefst in een grote ruime pot (zoals van de foto w.robusta) maar alles wat mooi is natuurlijk aan de prijs.
Heel misschien heb ik de mogelijkheid tot overwinteren in een grote glazen kas. De kwekerij waar ik mee help overwintert alle niet-vorstbestendige palmen, dicksonia's en bananen bij een bedrijf die planten kweken. Hier zit een automatische bewatering in en verwarming.
De A.alexandrae komt uit een tropische kas waar het nooit kouder is gaan worden als 12 graden. Met de mooie dagen liep de temperatuur op tot 25 graden.
Morgen ga ik foto's maken!
Wat vinden julie van de palm, moet ik zeker proberen om voor bedrag richting de 75-90,- euro te regelen? Dit kan al binnen 2 weken zijn, voor 29 maart zou ik de palm thuis moeten hebben. Anders is het aan de nieuwe eigenaar of zelfs de gemeente.
@Niek,
Aangezien mijn stagebedrijf met behoorlijk hoge prijzen aankwam (lees ruim 800,-) wat ik moest gaan betalen voor de palm. Ik moest meteen denken aan jou artikel van dit soort op de site. Dit heb ik ze laten zien en de kans is heel groot dat het bedrag flink naar beneden gaat. Aangezien het blad slecht is (speer is prima) en graaf hem zelf uit. Vandaar