Ronnie D schreef:Die groeien goed bij jullie, bij mij groeien de kleintjes niet 3 zijn er dood 1 leeft er nog maar die is ook eigenlijk niet gegroeid. Hij staat ook nog steeds in het zelfde potje als ik hem vorig jaar kocht bij eduard. Wat doen jullie om de te laten groeien?????
Hoi Ronnie, jammer dat ze niet meteen goed zijn aangeslagen! ze hebben het volgens mij wel erg heet gehad met de terug reis in de auto zoiets staat nog in mijn geheugen

maar toch vreemd volgens mij had je C.brownii en krulcooperi en medullaris de laatste weet ik niet zeker de eerste 2 groeiden bij de meeste mensen als kool, en ja dat ompotten had wel gemogen dat doe je als je ziet dat de plant goed groeit, bemesten werkt averechts als de plant het niet goed doet voor bemesten moet de groei er in zitten anders kil je hem eerder, het is ook een voordeel als je de planten wat groter aanschaft zo als Raymond bij mij gedaan heeft en ja hij heeft er erg goed van geleerd zo te zien, sommige staan er bij hem veel mooier bij dan hier
voorwaarde is als de plantjes jong zijn nooit in de volle zon mogen en ook geen oververhitting mogen hebben, altijd het kluitje vochtig houden dit mag nooit uitdrogen, als de plek goed is en het weer meezit moeten deze plantjes gaan knallen, in ieder geval bij de meeste mensen wel als ik de reacties geloven mag, verder is het normaal dat ze een terug val krijgen in de winter, ook dit hangt weer af van de condities waaronder dit is droog en warm of koel en vochtig het laatse is het beste voor de meeste soorten +- 5gr. gemiddeld, dat heeft niet iedereen warmer gaat ook maar dan moet je ze echt als troetel plantjes in de gaten houden, en hier is het ook nog verkeerd afgelopen met sommige van mijn favorieten, laat maar horen of je nog wat wilt, trek ik ze wat groter voor je heb je een voorsprong.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC