Dejagere schreef:Zandgrond en een helling,beetje zoals bij mij dus en dat bevalt de Jubaea goed.Is het ook een zuiderhelling dan is het nog beter.Ik zou inderdaad een grote put maken minstens een meter bij een meter en er ook nog lavagruis DCM doormengen,inderdaad ook vivimus en beendermeel(deed ik ook allemaal).Een heel belangerijk voordeel is ook een plaats in de zon van 6 uur savonds tot zonondergang ,scheelt veel volgens mij want in de zon is het echt veel warmer dan in de schaduw en Jubaea heeft graag echt veel warmte.Enkele uren zon meer is een groot verschil.
de jubaea komt op een plaats waar het meeste de zon schijnt vanaf ongv 9 uur tot 7 uur s'avonds
en dan geheel in de volle zon meer zon komt er hellaas niet in de achter tuin bij mij
erna schreef:Hallo,
Lavasteentjes kan je ook vinden in Exotica in Herenthout.
Ik heb ze ook al tegengekomen in Floralux in Dadizele.
De lavagruis , gebruikt in een vijver, is niet zo goed, heeft niet zoveel mineralen, en is niet zo voedzaam.
groetjes, Erna
wel grappig want daar komt de palm vandaan
ik heb nog gevraagt daar of ik extra maatregelen moest nemen voor de palm te planten
maar de verkoper had het er niet over
maar mijn ervaring is dat je niet altijd teveel naar de verkopers moet luisteren ze vertelde
dat een vliesdoek mischien genoeg was voor bescherming ...
ik ga hem toch wat beter beschermen als alleen een vliesdoek
Palm Section schreef:Dat is een mooie jubaea Jeroen, waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? De jubaea zal het bij u naar zijn zin hebben zo te horen. Veel succes ermee
De groei begint er hier goed in te komen, 1 cm speergroei per week ong.
ik heb de palm van Exotica in Herenthout
ik heb weer een missie voor dit weekend
Vivimus,beendermeel en lavagruis halen
bedankt voor alle snelle reactie's
ik hou jullie op de hoogte
gr jeroen