Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en wil de tuin een wat meer Oosters/Tropisch aanzien geven.
Wij denken hierbij aan Bamboe die we voor die lelijke houten schuttingen willen plaatsen; Ook de bananenplant, Eucalyptus en de palmen mogen niet ontbreken.
Het liefst komt ik in kontakt met een kweker/bedrijf die al die exoten heeft en daarbij gericht advies kan geven over welke soorten het beste zouden zijn voor onze tuinsituatie. Ik heb geen zin om naar een Tuincentrum te gaan omdat je daar meestal niet heel vakkundig advies krijgt en wel overal de hoofdprijs voor moet betalen.
In mijn zoektocht op het internet zijn er drie bedrijven gevoelsmatig uitgesprongen die jullie waarschijnlijk wel bekend in de oren klinken. Het betreft Kimmei in Valkenswaard, Exoterra in Oldeberkoop en Italiaanse Oase in Bleiswijk.
Ik woon zelf in de buurt van Spijkenisse dus Bleiswijk is het dichtstbij, maar ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met deze kwekers/handelaren zijn en/of jullie misschien nog andere kwekers (al dan niet in de buurt van Spijkenisse/Rotterdam) zouden kunnen aanraden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Theo