Ons tuintje.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Ons tuintje.

Berichtdoor zwemparadijsje op 17 apr 2012 15:42

Hallo, ten eerste ben ik erg blij jullie mooie forum ondekt te hebben. Ik zal hier vast een hoop bij kunnen leren.

Vorig jaar door werk omstandigheden kon ik niet op vakantie en heb ik het vakantie geld plus wat extra gebruikt om een ongebruikt stuk tuin op te leuken en ons eigen paradijsje van te maken.
Ook kunnen we dit jaar niet op vakantie daar mijn vriendin en ik 5 mei aanstaande ons eerste kleintje verwachten dus houd ik weer wat over om mijn bubbelbad paradijsje mooi in te richten.

Doel: Mooie palmen neer zetten (heb er 5 besteld via een kennis>kennis>groothandel. Ik geloof stamhoogte 50/60 cm) bananenplanten en ander exotisch spul. In elk geval vind ik de ruime opzet van de tuin van forumlid waterboyke erg mooi en zal het hopelijk ook zo mooi krijgen.

Ik zal hier foto's van het begin van vorig jaar en van de toekomstige vooruitgang neerzetten.
Alle hulp en input is natuurlijk van harte welkom.

Onderstaande foto's zijn van april/mei vorig jaar.

Vriendin en ik aan het graven.
2.jpg
2.jpg (208.55 KiB) 4794 keer bekeken

Beton gestort, isolatie leggen.
4.jpg
4.jpg (140.03 KiB) 4794 keer bekeken

Liner geplaatst, isolatie tegen de wanden, beton storten tegen de wanden, leidingen leggen.
7.jpg
7.jpg (131.68 KiB) 4794 keer bekeken

Pomphuis geplaats, leidingen gelegt voor verwarming en jacuzzi blower, en barretje gemaakt. Straatwerk gelegt en gazon gezaaid.
8.jpg
8.jpg (65.52 KiB) 4794 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door zwemparadijsje op 17 apr 2012 15:56, in totaal 1 keer bewerkt.
zwemparadijsje

1 bedankjes

Re: Ons tuintje.

Berichtdoor erna op 17 apr 2012 15:47

Dat is al mooi !

:welkom: op dit forum, en veel lees- en schrijfplezier.
En ja, we zijn niet alleen gek van exoten, maar ook van foto's !

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor loowie op 17 apr 2012 15:48

:welkom: Dat ziet er goed uit. Nu nog een lekker zonnetje en de palmbomen.
Ben benieuwd. :thumb_up:
loowie

19 bedankjes

Berichtdoor zwemparadijsje op 17 apr 2012 15:55

to do lijst voor dit jaar.

-Perkjes aanleggen met tropische planten.
-Palmen en bananenplanten plaatsen.
-Aangelegde gazon verder repareren
-Klein terrasje erbij voor een loungeset.
-Rieten dak boven het barretje maken.
-Rieten dak boven het bad die volledig naar beneden kan zakken ivm veiligheid kind of een isolatie deksel die meteen dienst doet als terras.
-En vast nog een hoop meer als ik de tuinen hier zie van forumleden.
zwemparadijsje

1 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 apr 2012 16:23

Hey zwemparadijsje (erg leuke naam :D )

Allereerst :welkom: op ons forum en bedankt voor de foto's !
Dat ziet er inderdaad wel al een leuk plonsbad uit ! Hoe krijg je die broebels erin eigenlijk, jacuzzi blower ken ik nog niet ? :oops:
Leuk om te horen dat mijn tuin ook een voorbeeld voor andere mensen kan zijn :thumb_up:
Wil ik je wel waarschuwen dat het wat werk vraagt in de winter om alles goed te beschermen natuurlijk. Dus informeer je eerst maar goed hier op het forum over wat kan en niet kan enz... voordat je zomaar palmen e.d. in de grond stopt, ik zou niet willen dat je erg telleurgesteld word na de eerste winter ;)
Ook een hele dikke proficiat trouwens met jullie eerste kindje natuurlijk :applaus:
Het to do lijstje klinkt ook al nice, doen jullie goed en hou ons op de hoogte met vele foto's hé ?!
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor veronique op 17 apr 2012 16:53

Ziet er al heel leuk uit :thumb_up:
Welkom ook op het forum en proficiat met de aankomende gezinsuitbreiding :D
veronique

62 bedankjes

Berichtdoor Olie1605 op 17 apr 2012 16:56

Ziet er goed uit dat zwembad, mooi afgewerkt! Van waar zijn jullie?

Groetjes
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor zwemparadijsje op 17 apr 2012 18:05

Bedankt voor de reactie's

Een jacuzzi blower is een grote lucht pomp die loopt vanaf het pomphuisje met een 38mm leiding naar het zwembad en ik heb op de bodem van het badje een pvc buis in de ronde liggen (iets groter als de ronding van het bad zodat hij klem ligt) en om de 20cm gaatjes geboord.

Beetje een mc gyver oplossing maar de uitwerking was boven mijn verwachtingen. Kon in elk geval geen echte inspuiters meer plaatsen omdat ik al beton had gestort toen ik op dit idee kwam.

Wat betreft teleurstelling, ik was zover dat de trachycarpus fortunei die ik krijg tot -18c aankonden? Zoiezo maar eens flink over lezen dan.Heb daarnaast ook 4 maurelli's besteld die jullie dus ook allemaal naar binnen halen.

En wij komen uit Epe, nederland dus.

Groetjes Chris
zwemparadijsje

1 bedankjes

Berichtdoor Olie1605 op 17 apr 2012 18:20

Hoe winterhard hij is...nja zoveel factoren spelen een rol :roll: :roll:
Vochtigheid, temperatuur, wind,..en ga zo maar door...

Bij sommige mensen doet hij het beter dan bij andere terwijl dat het soms dezelfde plant is.
Laat ons zeggen dat het een enorme slechte winter was voor alle Trachy's zowel aan de zee, binnenland, Nederland en België...

Uit al die jaren zie ik dat de sterkste Trachy's komen uit zaad dat in de tuin gekiemd is..
het wortelgestel kan zich dan zeer diep nestelen vanaf de eerste penwortel. Mijn buur zijn trachy's die er van zaailing staan (zowel klein en groot) zijn gewoon nog diepgroen en hebben geen enkel schrammetje winterschade, zegt genoeg denk ik. Terwijl de andere trachy's die als grotere plant zijn uitgeplant volledig bruin zijn, ongeacht zeer goed of slecht geworteld...(natuurlijk is een goede gewortelde plant beter maar vanaf bepaalde temperaturen maakt het toch niks meer uit..

Dus best vanaf zaailing ofwel in de winter(zeker met laatste winters) hem iets of wat beschermen zeker de eerste jaren met bv. vliesdoek of jutten zakken (bij minder dan -13°C bedoel ik dan)
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 17 apr 2012 20:09

:welkom: en dikke proficiat met de zwangerschap ;)
Leuk een zwembad :thumb_up:
Ik zie dat je heel wat plannen hebt, laat de foto's maar komen.

Groeten,
Jean-Marie
JmC4c

502 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video