Canna problemen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Canna problemen

Berichtdoor jop op 30 apr 2012 21:50

Goeiedag,

zoals beloofd nog een update. Ik heb al mijn zaailingen nu 3x behandeld met een zeep/alcohol oplossing. De eerste keer had ik wasbenzine gebruikt waar ik eigenlijk spiritus had moeten gebruiken (leesfoutje).. De 2e en 3e keer heb ik wel een mengel van groene zeep, spiritus en water gebruikt. Na 3 x sproeien leek de meeste bladluis wel weg. Voor de zekerheid heb ik ook alles naar buiten verhuist zodat de enkele bladluis die het overleefd had ergens anders naar toe kon.

Gister heb ik alles afgespoeld met water en alles in grotere potjes gezet met goede potgrond. Hopelijk blijft alles nu goed en kunnen ze nog wat groter groeien voordat ze in de volle grond gaan over 2 weken.

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een fotootje van een aangetaste Musa basjoo. Ik hoop maar dat het de bladluis was en dat de bladeren die er vanaf nu aankomen wel mooi zijn. Op dit moment opent er een nieuw blad en daar zitten dezelfde gele vlekken op als op het blad op deze foto.

Afbeelding

Mvg Jop
jop

1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?