Phoenix roebelinii: blad wordt geel/bruin

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Phoenix roebelinii: blad wordt geel/bruin

Berichtdoor Marc_S op 26 apr 2012 18:24

Beste Tropical lover.
Volgens mij doe je het helemaal fout.

Als ik het zo zie heb jij je palm in een dichte sierpot geplaatst.
Nu kan het water dus niet weg en gaan de wortels rotten met alle gevolgen van dien zoals je ziet.
Dat de roebelinii van natte voeten houd wil niet zeggen dat een dichte pot mag zetten.

Als hij niet in een dichte pot staat, maar het water er onder uit kan, heb ik niets gezegd en doe je het goed.

Maar zoals ik het zie staat hij in een dichte sierpot.

Groeten en succes ermee

Marc
Marc_S

66 bedankjes

Re: Phoenix roebelinii: blad wordt geel/bruin

Berichtdoor s.janssen op 02 mei 2012 11:24

Erg jammer van de adviezen van de verkoper, helaas gebeurt en zal nog lang blijven omdat palmen nou eenmaal een product is wat mensen nog moeten ontdekken. Ook al staat er op een kaartje van een zeer mooie fortunei -20 waar je een godsvermogen aan hebt betaald...Dit is allemaal verkoop praat! ;)

Mijn roebelinii die ik pas gekocht heb voor een leuk bedrag bij de supermarkt heeft ook bladverbranding. Zelfs na heel voorzichtig elke keer 5 à 10 minuutjes wennen aan de zon. Na een stuk 5x weer wat langer maar toch die bladverbranding. Kijk er mee uit!
Mijn ervaringen zijn dat zelf opgekweekte planten het veel beter doen in de volle zon dan grotere exemplaren uit een tuincentrum/supermarkt o.i.d.

Lekker in een kuip houden en genieten van een zeer mooie exotische palm! :thumb_up:
Bijlagen
DSCF6347.JPG
DSCF6347.JPG (86.17 KiB) 1313 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?