Bonsai palm?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Bonsai palm?

Berichtdoor Moneytree op 02 mei 2012 16:37

Kwam tijdens een rondgang op het inet een leuk palmpje tegen die ik jullie niet wil onthouden.

Zie onderstaande link, bovenste foto :shock:

http://hanapalms.wordpress.com/category ... ite-palms/

:? Gaat me weer een zoektocht worden, zelfs bij rarepalmseeds kan ik hem niet vinden of ik kijk weer eens met me neus :mrgreen:

Greetszzz,

Moneytree

Eidt: :mrgreen: FF zoeken en gevonden, http://www.canarius.com/shop/palms/dypsis-onilahensis nu nog in zaadvorm (a)
Laatst bijgewerkt door Moneytree op 02 mei 2012 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Moneytree

1 bedankjes

Re: Bonsai palm?

Berichtdoor veronique op 02 mei 2012 16:43

ooooh die is leuk!
veronique

62 bedankjes

Berichtdoor bjornobo op 02 mei 2012 22:25

Woww, over mooie palmen en tuin gesproken:

http://hanapalms.wordpress.com/2011/12/ ... -evolving/
bjornobo

21 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 02 mei 2012 22:33

Alles wat klein is, is niet meteen een bonsai :) Echte bonsai is een miniatuur boom zoals een volwassen boom. Met oude stam, kleine bladeren dus kortom een kopie van een volwassen boom in een pot.

Leuke palm!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Moneytree op 03 mei 2012 14:48

s.janssen schreef:Alles wat klein is, is niet meteen een bonsai :) Echte bonsai is een miniatuur boom zoals een volwassen boom. Met oude stam, kleine bladeren dus kortom een kopie van een volwassen boom in een pot.

Leuke palm!

Tja, bon(boom)sai(pot) :? of andersom, bonsai betekend niets anders dan boom in pot waardoor je dus in de ruimste zin van het begrip iedere boom die in een pot staat bonsai kan noemen :lol:

Maar als ik het verhaal op die site goed begrepen heb met mijn steenkolen engels en google-vertaling, dan is deze palm opvallend klein gebleven voor zijn leeftijd, is een grote palmboom simpel klein te houden door hem in een pot te laten staan? Dit zou uitkomst bieden voor klein behuisde palmengekken. (voor de soorten waarbij dit inderdaad het geval zou zijn) Maar ik zou het helemaal super vinden om een palmboom op dat formaat in die (veel groter overkomende) vorm te bezitten, zou erg mooi staan in de huiskamer :mrgreen:

Greetszzz,

Moneytree
Moneytree

1 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen