Leeft mijn Trachy nog?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Leeft mijn Trachy nog?

Berichtdoor Sonaya op 03 mei 2012 21:50

Hallo allemaal,

Na de strenge winter waren alle takken/speren van mijn Trachy dood en onlangs heb ik ze allemaal afgeknipt, zie hier een foto:

Afbeelding

Het ziet er niet uit :o

Ik vraag me af of hij nog leeft, hij heeft wel nieuwe "vruchten" (waar bloemetjes uitkomen) gekregen. Wat denken jullie, wordt het nog wat?

Grtz Sonaya
Laatst bijgewerkt door Sonaya op 03 mei 2012 22:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Sonaya

0 bedankjes

Re: Leeft mijn Trachy nog?

Berichtdoor Rob op 03 mei 2012 21:52

oh yes. dat komt helemaal goed Sonaya. Duurt even maar het komt goed.

Overigens: Als je dacht dat dit een slecht gezicht was, dan nodig ik je van harte uit om hier te komen kijken :?

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Berichtdoor Sonaya op 03 mei 2012 22:03

Hoi Rob,

Wat dan....heb je een foto? :roll:

Hoelang duurt het ongeveer voor er weer wat "hangende" nieuwe speren zijn?

Overigens lukt het mij niet om een foto in mijn bericht te plaatsen middels de tab Bijlage toevoegen, ook al is mijn foto kleiner dan 150 kb en gewoon een jgp-file :?: Ik krijg de melding "De afbeelding die je als bijlage wilde meegeven, is ongeldig".

Grtz
Sonaya

0 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 03 mei 2012 23:17

Hallo Sonaya, welkom op het forum.

Zoals Rob aangeeft komt het helemaal goed met jou Trachy.

Ik heb je bericht aangepast zodat de foto zichtbaar is.
Voor een volgende keer: Je gaat met je muis op de foto staan en klikt op de rechtermuis knop, en kiest eigenschappen en daarna kopieer je het adres ( URL). Het adres plaats je tussen [img] [img/] hier op het forum en je foto is zichtbaar.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 03 mei 2012 23:43

ja hoor sonaya, komt zeker helemeel goed, ook bij mij heeft hij een dreun gekregen en zijn de meeste bladeren verbrand door de vorst in februarie, vooral toen het weer opknapte werdt de schade duidelijker, het vreemde was dat er in december al bloemknoppen gevormd waren ,, nu loopt de palm mooi uit,,de eerste bladeren zijn inmiddels al gevormd, en ja zelf die bloemknoppen groeien gewoon weer verder uit??? had eigelijk verwacht dat hij ze zou afwerpen daar het meestal veel energie kost om toch te bloeien ??(7 bloemknoppen ) de natuur is duidelijk sterk,,of de palm :lol: ,,mvg paul,,
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Sonaya op 04 mei 2012 12:42

Hoi Ro,

Ben hier al een tijdje hoor ;)

Ik gebruikte de URL-knop en niet de IMG-knop, en vanaf een tablet gaat het allemaal net even iets anders :( . Bedankt voor het plaatsen van mijn foto. Sowieso lukte het dus niet middels de tab Bijlage toevoegen :?

Hoop in ieder geval dat mijn Trachy het weer gaat doen en een beetje snel want het ziet er niet uit nu en zoooo kaal.... :cry:

Kan ik hem nog een handje helpen dmv van mest ofzo?

Paul, idd vreemd ja, de natuur...

Grtz
Sonaya

0 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 04 mei 2012 13:07

Gebruik Twooba om je foto's up te loaden Sonaya.
Is een site speciaal voor Palmvrienden gemaakt door Christophe (= beheerder van het forum)
Via de bijlage in het forum zelf heb je inderdaad een limiet voor de grote van de foto's. Maar bij Twooba niet, je upload daar gewoon de foto's en die worden dan automatisch verkleind en aangepast voor het forum. Je moet dan enkel nog de links van de foto's in je antwoord plaatsen. Heel gemakkelijk. Hier de link naar Twooba -> http://nl.twooba.com

En hier de link naar de uitleg hoe het juist allemaal moet -> viewtopic.php?f=24&t=5142&hilit=Twooba

Wat betreft je Trachy, dat komt zeker goed geen zorgen, gewoon geduld hebben veel meer kan je niet doen. Wat (koe)mest of voeding mag je geven ja.
Succes en volgende keer het blad beschermen indien ze terug -12 graden of lager voorspellen ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Sonaya op 04 mei 2012 13:21

Thnx.

Ook al verkleinde ik mijn fotoos tot minder dan 150 kb, kon ik nog steeds geen bijlage toevoegen. Maar ja, inmiddels bij Twooba geregistreerd.

Tijdens die strenge vorst was ik zooo ziek dat ik niet eens een jasje om Trachy kon doen :shock: :lol:

Maar goed, we wachten geduldig af ;)

Grtz
Sonaya

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?