De winter laat nu zijn sporen achter

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

De winter laat nu zijn sporen achter

Berichtdoor bommetje op 06 mei 2012 11:00

Ook hier begint het resultaat van de winter en het wisselvallige voorjaar zichtbaar te worden.

Schade of zelfs overlijden van enkele planten / zaailingen / stekjes begint helaas goed zichtbaar te worden.

De slachtoffers zijn enkele sabals, phoenixen, brahea, lavendel (ja echt), rozen en strelizea's (en heeft het loodje gelegd en de ander probeer ik nog te redden)

Meeste slachtoffers zijn gevallen doordat het in de schuur ook erg koud is geweest tijdens een nachtvorst.

voortaan ook daar alles maar van de grond en inpakken... (houten schuur)
bommetje

26 bedankjes

Re: De winter laat nu zijn sporen achter

Berichtdoor KevinC op 06 mei 2012 12:02

Hey Bommetje

Hier valt de schade achteraf al bij al nog mee.
Maar idd, in de tuinen die ik onderhoud ook veel rozen moeten vervangen, ze schieten vaak terug uit, maar dat is dan meestal de onderstam die de kou wel heeft overleefd.

Lavendel is ook een exotische plant, afkomstig uit het mediterane gebied, heb er zelf nog geen kapotte gezien hier in de buurt. Heb je hem misschien te laat op het seizoen nog gesnoeid?

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 06 mei 2012 12:07

Hoi Kevin.

Ik heb de rozen er ook nog niet uit gehaald en hoop dat ze onderaan nog uitlopen, daar waar het nog groen is. De lavendel kopjes haal ik er uit maar snoeien doe ik altijd in het voorjaar. Dit had ik nog niet gedaan. Ik woon echter ip de klei dus denk dat de wortels bevroren zijn geweest in de natte grond. Sommigen lopen alleen aan de zuidzijde van de plant uit.

groeten Edward
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 07 mei 2012 04:34

Hier gistern 2 bevroren vijgen omgezaagd. Misscien lopen ze vanuit de basis nog uit. Nog nooit meegemaakt dat mijn vijgen bevroren.
En Musa basjoo ook nog niet teruggekomen.

Pestkou!

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen