zaaien op turf

Post hier al je vragen in verband met het zaaien en stekken van exotische planten.

zaaien op turf

Berichtdoor jaak op 15 jun 2012 21:37

kan je bananen,canna's,siergembers,palmbomen zaaien op gewone turf welke je kan vinden in tuincentra :?:

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Re: zaaien op turf

Berichtdoor Tosaman op 20 jun 2012 11:32

Gewoon proberen Jaak. Zelf zaaide ik Washingtonia's, Phoenix canariensis en dactylifera (de makkelijke jongens dus) in restjes wat ik nog had liggen (doodgewone potgrond, mediterraanse grond etc.). Zo had ik laatst nog een restje cocopeat, daar had ik 25 dadelpitten ingelegd. Vervolgens buiten neergezet zonder een glasplaatje oid erop. En ziedaar: ondanks het slechte weer en de lage temperaturen voor de tijd van het jaar, zijn er 7 omhoog gekomen.
Gewoon proberen, dat zaad heeft waarschijnlijk niet in de gaten waar het in gelegd wordt ;)
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor veronique op 20 jun 2012 11:58

Hoi Jaak,

ikzelf zaai hier alles in kokospotgrond en dat gaat heel goed.

Groetjes
Veronique
veronique

62 bedankjes

Berichtdoor jaak op 22 jun 2012 21:31

dan gaan we dat toch maar eens proberen he,zal wel maar voor de volgende winter of vroege lente zijn heb dus nog even tijd,zal misschien door de turf best wat scherp zand mengen.

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor apvanasselt@ziggo.nl op 10 aug 2012 14:57

Hallo,
Mijn naam is Bert. Ik ben begonnen met het weken van div palmzaden binnen 2 dagen wil ik deze zaden op kweekgrond zetten wat kan ik het beste gebruiken en hoe is het vervolg, ik heb vernomen dat het een kwestie is van ondermeer lang wachten. En hoe ziet het vervolg traject er in grote lijnen uit.
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden.
apvanasselt@ziggo.nl

0 bedankjes

Berichtdoor jaak op 10 aug 2012 23:21

hallo Bert,

zelf heb ik palmzaden gezaaid op zaai en stekgrond en ook op perliet,het substraat matig vochtig maken en afdekken met folie om geen uitdroging te krijgen,na de kieming de folie weglaten en ik wacht altijd het tweede blaadje af om apart op te gaan potten,welke temperatuur ze nodig hebben om te kiemen hangt af van de soort,succes.

groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Keer terug naar Zaaien en stekken