De tuin van shusui

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van shusui

Berichtdoor JmC4c op 29 jun 2012 04:33

Hey, Sven.
:thai: , voor de namen bij de planten te plaatsen.
Zo kan ik weeral wat nieuwe aanwinsten bijzoeken :lol:
Het zal de Crinum x powelli zijn, want hij heeft groene bladeren, en de bloei is ook nog niet opgetreden ;)
Ligularia przewalskii springt me in het oog :), wordt vervolgd...

Grtz,
J-M
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor shusui op 29 jun 2012 12:13

@ Dimi: op het nieuwe stuk komen nog een paar bomen en bamboe's , en wordt aangevuld met allerlei winterharde knollen en vaste planten.
Die Pink China's staan daar nog maar van vorig jaar , redelijk laat geplant (half juli denk ik) , en het waren toen 5 plantjes in een p9 potje.
Deze plant was wel het beste beschermd van allemaal, namelijk met sto en plastic erover.
Alle knollen en groeipunten zijn er zonder schade door gekomen, vandaar dat hij al zo groot is en zo vol staat.

De verzending van Gekko was niets op aan te merken. Snel en heel goed verpakt !

@ J-M : de bloei van Crinum x powelli is altijd later hoor, maar hij bloeit veel minder hier.
Van een plant van 10 dikke stengels(zijscheuten) heb ik misschien 5 bloemen op een hele zomer, terwijl ik van bulbispermum al eens 5 bloemen heb gehad op 1 enkele plant zonder zijscheuten.
Maar powelli is ook mooi hoor, en is qua groei wat sneller.
Voor die ligularia: staat in elk groot tuincentrum (vb pelkmans) tussen de vaste planten in een p9 potje ;)

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 jun 2012 15:07

Achzo, amai dan groeit die pink china nog ferm zo te zien :applaus: Ik heb dit voorjaar ook zo'n knolletje (P9) uitgeplant, voorlopig nog steeds iets miniscul. Ben benieuwd naar volgende jaren dan :)
En voor die verzending doelde ik meer op troubles met douane enzo hoor maar als je snel zegt weet ik genoeg ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 29 jun 2012 15:35

shusui schreef:@ J-M : de bloei van Crinum x powelli is altijd later hoor, maar hij bloeit veel minder hier.
Van een plant van 10 dikke stengels(zijscheuten) heb ik misschien 5 bloemen op een hele zomer, terwijl ik van bulbispermum al eens 5 bloemen heb gehad op 1 enkele plant zonder zijscheuten.
Maar powelli is ook mooi hoor, en is qua groei wat sneller.

Dan zal ik ook uitkijken naar de bulbispermum ;) Als ik het goed begrijp heb je beiden in volle grond staan. Ik twijfelde als dit zonder enige bescherming wel kon. Ook vindt ik geen info weer ivm planten in volle grond.
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor shusui op 29 jun 2012 17:19

@ Dimi: Het duurt even eer ze starten als jonge plant (zeker dit jaar), maar daarna gaat het snel hoor. En eenmaal in volle grond maken ze een hoop knollen en rhizomen aan. Als die goed de winter door komen, dan knallen ze het jaar erna gewoon uit de grond.

Planten die niet beschermd zijn , en dus veel schade hebben aan de knollen en rhizomen. (vooral de hoofdknol is rot) kan je qua groei vergelijken met p9 potjes die je pas aanplant (wat nog altijd goed is ! )

en met de Angioterissen idd geen problemen gehad, was op een week tijd hier ;)

@ J-M : hier staan ze beide in volle grond. C. bulbispermum zonder bescherming en zonder schade! C. x powelli met bladeren beshermd, en de helft van mijn knollen waren rot ... maar die hersteld zich wel snel.

Ik heb heb wel wat zaailingen te koop als je wil. Hij zaait zich zelfs uit in volle grond, en ze zijn als zaailing al winterhard! Grote knollen zijn moeilijk te vinden.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 03 jul 2012 05:15

Knap hoor Sven.

P.S. : vandaag al een tocht onderñomen maar ik ben jouw bestelling nog niet tegengekomen ;)
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor shusui op 03 jul 2012 09:02

En ik zat al ongeduldig bij de brievenbus te wachten :lol: ;)

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Robbertvantil op 08 jul 2012 23:08

Ik heb een zelfde atrovaginata gezien als de jouwe! Ook die eigenaar twijfelde over de naam maar ruikt echt naar wierook en met luchtkanen. Toch duidelijk verschil tussen de andere die hij ook had staan en de parvifolia.
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven

6 bedankjes

Berichtdoor shusui op 09 jul 2012 00:38

Ik weet het ondertussen helemaal niet meer ;)

De ene zegt atrovaginata, de andere parvifolia...
Als ik naar de stengels en scheuten kijk zou je zeggen parvifolia, maar de luchtkanalen wijzen dan weer naar atrovaginata.

Of parvifolia luchtkanalen heeft of kan hebben weet ik niet. Mijn echte parvifolia waar ik zeker van ben dat het er een is, heeft geen luchtkanalen.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor plasta op 09 jul 2012 01:22

Nieuw stukje tuin ligt klaar om te beplanten:

Groter dan mijn hele tuin, :thai: Dimi
Wat heb je daar als haag staan met de buren, Sven?

Raymond (die zwaar onder de indruk blijft over die enorme hoeveelheid soorten planten en prachtige tuin die jij hebt)
plasta

146 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video