Beste mensen,
Ben pas actief op het forum sinds 8 augustus dit jaar en echt nog een newbie als het gaat om palmbomen en exotische planten, maar wil er graag meer over leren.
Op dit moment hebben wij alleen 3 trachycarpussen in de voortuin staan, maar heb pas geleerd via dit forum hoe ik uit zaad zaailingen kan kweken, dus t.z.t. komen er in onze achtertuin hopelijk ook nog enkele palmen te staan.
Onze achtertuin (30 x 8.5m - zandgrond) heb ik vorig jaar helemaal kaal getrokken gezien het in mijn ogen een zooitje was. De vorige bewoners hadden er net echt tijd meer voor om deze te onderhouden. Omdat we nog niet wisten wat we er mee gingen doen is het nu een groot gazon geworden.
Inmiddels hebben we wel besloten om deze achtertuin net zoals de voortuin exotisch en tropisch in te richten. We hebben tot dusverre alleen twee japanse esdoorns en enkele bossen japans bloedgras aangeschaft. Wat er verder nog in komt zien we nog wel. Ga me eerst maar eens verdiepen in de info die via dit forum verspreidt wordt.
mvrgr,
Robert