washingtonia robusta (vraag)

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: washingtonia robusta (vraag)

Berichtdoor draco op 14 jan 2013 02:21

Bellanda, de rode verkleuring is afkomstig van de aanwezige anthocyanen een groep rode pigmenten die bescherming beogen te bieden tegen (intens) zonlicht. Deze zijn altijd aanwezig net als de geelgekleurde flavonoiden, quercetine bijvoorbeeld (vernoemd naar de eik, Quercus). Deze beschermende pigmenten zijn in principe altijd aanwezig maar worden door het bladgroen aan het zicht onttrokken. Bij varianten met geel- of roodgekleurde bladeren zijn deze pigmenten dominant zichtbaar. Groene thee drinken geldt als gezond door de aanwezigheid van deze flavonoiden, die verondersteld worden in het lichaam gevormde schadelijke vrije radicalen te neutraliseren. Anthocyanen tref je bijvoorbeeld aan in rode wijn.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

710 bedankjes

Berichtdoor Rico op 14 jan 2013 10:25

Bedankt voor je uitleg Draco. Ik begin nu steeds meer van planten te snappen en vooral ook waarom ze het bij mij in huis niet lang vol houden... :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor teun op 14 jan 2013 10:38

Inmiddels heb ik ook de 2 andere bladen eraf moeten knippen, die hingen bijna op de grond!. Met 1 lullige stengel ziet de palm er niet best uit. Hopen dat hij straks in het voorjaar weer opknapt.
teun

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen