![]() | 349 bedankjes |
![]() | 41 bedankjes |
Dennis_S schreef:Omhoog naar -1 op zijn warmst in de middag? Negatief? Kan zijn, maar check maar eerst even de nieuwste pluim en voorspellingen, niet die van gisteren of daarvoor. Doe er mee wat je wil, het is goed bedoeld!
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 17 bedankjes |
Sodiac schreef:Ik heb hier ook een aantal Trachycarpus fortunei in pot staan en die staan sinds de vorst in een donkere schuur waar het ook nu ook constant vriest. Het was er vandaag overdag -2. Nu zijn alle potten inmiddels bevroren. Hoe erg is dat nou eigenlijk? Daar moeten ze toch wel tegen kunnen?
![]() | 33 bedankjes |
ramon van weezep schreef:een trachycarpus in pot buiten laten in de winter is zeker mogelijk maar het brengt een risico met zich mee.
het kan goed gaan maar de kans is groter dat het fout gaat, tenzij dat je ze beschermd zoals hierboven in de berichten wordt aangegeven.
Ik heb 4 jaar geleden 2 palmen met 1 meter stam aan een restaurant geleverd die hun zelf in binnen zouden zetten. dat is nooit gebeurd en ze hebben beide de afgelopen 3 winters overleefd zonder enige vorm van bescherming. en we hebben de afgelopen 3 winters hier toch een paar keer -15 tot -19 gehad.
Tip bij gebruik van lichtslang:
pas op dat je de bovenkant van de stam en de bladeren niet te veel verwarmd met de lichtslang, mocht het zo zijn dat de stam en kluit toch een beetje bevroren raken dan ligt de sapstroom stil maar de plant verdampt wel vocht via de bladeren wat verdroging van het blad veroorzaakt
![]() | 2 bedankjes |
Sodiac schreef:Nu zijn alle potten inmiddels bevroren. Hoe erg is dat nou eigenlijk? Daar moeten ze toch wel tegen kunnen?
![]() | 857 bedankjes |
![]() | 82 bedankjes |
Remy schreef:Voor mij geen potplanten meer in de winter. Ik heb er meer werk aan gehad dan degene die in de volle grond staan. Als de wortels bevriezen kunnen ze geen vocht meer opnemen terwijl er via de bladeren wel vocht verdampt. Dus droogt het hele zooitje uit. Ik heb het vorig jaar met bamboe gehad. 5 flinke kuipen goedkoop in december aangeschaft, na februari had ik er nog 1 over (die bijna helemaal bruin was). Als ik deze meteen had geplant hadden ze waarschijnlijk meer kans gehad, maar ja "als...."
![]() | 1032 bedankjes |
Eduard schreef:Normaal is het ook de bedoeling dat je potplanten in een vorstvrije ruimte stalt, vind het dan ook vrij naïef ze zo buiten te laten staan zelfs met bescherming, voor nachtvorst is dat o.k. maar niet met ijsdagen
Gr. Eduard.
![]() | 82 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten