Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Nosferatu op 24 maart 2013 09:28

Same here. Met zo een lange winter zullen er veel met schade zitten. Ik vrees ook het ergste. Oleander is eraan voor de moeite en ik hoop dat de dicksonia en phoenix c. Het halen. Oh ja... tot midden april geen verbetering. Allee de opwarming van de aarde zet zich voort. Ik voel het al.
Nosferatu

15 bedankjes

Berichtdoor Orlandi16 op 24 maart 2013 09:31

Daar gaat ons gematigd zeeklimaat. Wij hebben de laatste vier jaren recht op een continentaal klimaat met de warme zomers in :oops: optie.

Statistisch moeten wij eigenlijk een nieuwe ijstijd tegemoet. Ik denk dat ie er aankomt.
Butia or not Butia
Orlandi16

14 bedankjes

Berichtdoor Nody op 24 maart 2013 10:02

Ik blijf toch alle voorspellingen met een korrel zout nemen. Gisteren voorspelden bijna alle weermensen -7 in mijn regio.

Het is vannacht uiteindelijk -4 geworden. Alles wordt toch een tikkie overdreven. Temp. is nu alweer gestegen naar -3 en vanmiddag gaat de zon de boel hopelijk snel opwarmen naar boven nul.

De wind vind ik niet erg zolang het maar boven nul is en het valt me op dat de wind overdag als het net boven nul schiet veel harder is dan 's nachts.

De onbeschermde trachy's hebben tot nu toe geen samengeknepen blad en de enige momenten in mijn ervaring dat mijn planten (ook andere dan trachy's) schade hebben opgelopen is wanneer dát gebeurt.

-4 is peanuts voor praktisch al mijn (buiten)exoten ook al staat er een harde wind. Ook is de lucht kurk en kurkdroog, waardoor ze ook meer kunnen hebben.

Ik ben optimistisch, want ik focus me nu op dat niks beschadigd. Die groei komt heus wel ook al is het een paar weken later...
Nody

23 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 24 maart 2013 10:29

10 tot 15 centimeter sneeuw hier, en dan te bedenken dat je in de winters voor 2009 nog niet eens aan een derde daarvan raakte.
Ik verwacht toch minima van -10 tot -12 graden als het boven dat sneeuwdek gaat opklaren vannacht. Over twee uurtjes ga ik eens kijken hoe ze hun plan(ten) trekken op de internationale plantenmarkt.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor Cumulus op 24 maart 2013 10:37

palmgek schreef:Ik heb medelijde met jullie, wat een ellende. Zit momenteel weer in het noord oosten van Brazilie waar het zo rond de 32 graden is :) Was wel weer even wennen, de eerste paar dagen dreef ik zowat uit mijn shirt van het zweet :D ook niet echt lekker... Inmiddels een beetje ge aclimatiseerd, al hoewel ik me wel behoorlijk zorgen begin te maken na het lezen van jullie berichten. Mijn tuintje in Nl heb ik tot half april toevertrouwd aan mijn ouders, dus moet maar berusten. Hoop dat het snel gaat zomeren.
Zal binnenkort weer wat fotootjes posten op mijn vakantie topic 8-)

Groeten, Richard

Leuk dat je daar bent. Brazilië stond bovenaan mijn verlanglijstje (jungle lodge bij Manaus) maar door het negatieve reisadvies van Buitenlandse Zaken ga ik er waarschijnlijk de eerste jaren toch niet naartoe zeker als alleenstaande.
Heb gisteren na een ganse avond zoeken een leuk verblijfplaatsje gevonden voor een goedkope prijs aan de rand van het Tafua rainforest in Samoa. Als alles hier de komende dagen toch nog zou stukvriezen heb ik dan toch nog enkele weken exotische planten rond me rond kerst en nieuwjaar :)
Daarna zie ik wel verder. Op zijn minst zullen de ijsbloemen hier toch overleven.
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 24 maart 2013 11:11

Ik hoop toch maar dat iedereen zijn maatregelen treft met deze uitzonderlijk kpoude, sterk uitdrogende wind die nu staat! Kan er nog zo goed uitzien, maar schade kan zo maar in alleen dit weekend ontstaan omdat er sneller vocht uit de balderen getrokken wordt dan er met deze kou kan worden aangevoerd. Zeker als de wortels ook nog eens onbeschermd zijn.
Dennis_S

350 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 24 maart 2013 11:42

Gaat nog tot volgend weekend duren :shock: hopelijk is het dan echt..met de vorst gedaan.
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor Rico op 24 maart 2013 11:57

Gelukkig hebben we NOG niet hetzelfde als de Engelsen...

http://www.nu.nl/buitenland/3377399/ove ... eland.html
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor koen op 24 maart 2013 12:00

Amper een centimetertje op het gras (niet op de weg en zo), hier in West Vlaanderen. Mar het mag even goed overgaan, die koude. Volgende week beter hoop ik. Alles zit nog in wintermodus ...
exotisch tuinieren is een filosofie.
koen

31 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 24 maart 2013 12:13

Hoi, hier weer ontwaakt met 10 cm sneeuwtapijt! voor de 4e keer nu is het genoeg geweest :roll:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1033 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips