Met mijn stichting OKids, wil ik meedoen aan nationale boomplantdag. Echter wil ik de kinderen vanaf het allereerste begin betrekken en wil ze eikels, kastanjes e.d. laten verzamelen om deze te planten. Zo kunnen we over een of twee jaar de zelfgeplante bomen planten tijdens boomplantdag. Dit zijn welliswaar geen exotische planten of bomen, maar wist niet waar dit anders te plaatsen.
Informatie kunnen ouders en kinderen op dit moment vinden via: http://www.oldenzaalkids.nl/herfst.php
Nu is mijn vraag wat de beste manier is om de zaden, nootjes enz te planten zodat de opkomstkans het grootst is. Ze moeten tevens ook van locatie B terug naar A vervoerd worden, omdat ik ze niet op de locatie kan laten staan, dus het zal in potten moeten gebeuren.
Tot slot wil ik de zaden labelen. (Eikels en kastanjes zou met stift kunnen) zodat de kinderen via het internet hun eigen plantje kunnen volgen en eventueel over 1,2 jaar zelf kunnen planten. Nog tips hoe dit kan zonder ze ernstig te vergiftigen en hoe dit te doen met kleine zaden als neusjes of stel dat iemand berkenzaadjes meeneemt.