Hier zijn de windstoten ook enorm. Voorbije nacht is zelfs mijn betonmolen met bache overheen simpelweg omgewaaid. Alle glazen platen die ik al over de Yucca's had gezet om ze droog te houden zijn weggewaaid en enkele ervan zijn in stukken van elkaar gevallen

Leuk puzzelwerk om dat uit de gazon te krijgen...
Bananenbladeren hangen er nog slechts in reepjes aan. Nog nooit voorgehad dat die er zo uitzien.
De hele vijver ligt nu ook bezaaid met afgerukte bladeren en andere losgekomen vuiligheid.
Zelden zo'n wind gezien en al zeker niet dat het zo lang blijft duren. Als ik dan het nieuws bekijk mogen wij blijkbaar nog van veel geluk spreken hier. Gelukkig geen schade aan het huis oid. Dat is natuurlijk altijd veel erger.
De t° gaan in de komende week ook naar beneden met nachtt° van 5° wat nog altijd goed te doen is zou ik zeggen. Alleszins tot 4 november nog geen vorst te zien. Zo lang blijven mijn boomvarens dus al zeker nog buiten. De andere kuipplanten staan al een 14 dagen binnen dus op een uurtje duw ik de boom- en andere varensoorten die in kuip staan wel binnen.