Ons tuintje.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Ons tuintje.

Berichtdoor zwemparadijsje op 30 jul 2012 01:16

Lees het een beetje laat, die verlichting is een 12 volt lichtslang. Waterdicht inderdaad en kun je zelf op maat afsnijden. Heb wel de uiteinden en de kabel lassen extra water dicht gemaakt door ze in warm vloeiend plastic te dippen. De 12 volt leiding heb ik door de lucht leiding heen getrokken die er dus al lag voor de bubbels.

link http://www.electroshop.nl/products/LED- ... er%29.html

Die blower zou ik eens opmoeten zoeken. Heb ik besteld bij een jacuzzi leverancier, is in feite gewoon een vervangings blower voor dus een jacuzzi, was te krijgen in ik geloof 750 watt of de helft, heb maar de zwaarste genomen.

Leuk om te lezen dat je het gaaf vindt en ook wat mee wilt doen. :thumb_up:
zwemparadijsje

1 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 02 aug 2012 07:11

Bedankt Chris voor de info :thai:
Je ziet we inspireren elkaar ;)

Hoe staat het ondertussen met je paradijsje trouwens ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor zwemparadijsje op 02 aug 2012 19:40

Hoi demi,

Gaat opzich wel lekker althans, de palmpjes zijn allemaal echt goed aangeslagen en hebben allen 2 tot 3 nieuwe bladeren aangemaakt en nieuwe speren op komst.

De bananen valt me heel erg tegen en had ik veel meer groei van verwacht, er zit wel flink groei in en ze maken veel nieuwere bladeren aan maar dat het nou echt hard gaat nee. Ik zie ze nog niet 10 tot 20 keer zo groot worden dit jaar.

De enigste banaan die echt hard gaat is de dwarf cavendish, die heeft inmiddels 11 uitlopers (had er 4) en is vergeleken met de eerste foto echt 2 tot 3 keer zo groot en fors. Had ik niet verwacht omdat deze banaan toch het meest warmte nodig had?

Voor de rest is het gazonnetje nu erg netjes en de verlengde heg aangeslagen. Valt me op dat als ik in het water zit ik eigenlijk het gevoel mis tussen tropische planten te zwemmen. Dus eigenlijk zou ik de hele boel vol moeten zetten maar dan ben ik mijn gazon weer kwijt en om nou elke winter een giga stapel planten heen en weer te verhuizen naar een winter verblijf zie ik ook nog niet zo zitten haha.

Ik zal binnenkort even foto's schieten van hoe het er nu voor staat.

:thumb_up:
zwemparadijsje

1 bedankjes

Berichtdoor Rico op 02 aug 2012 22:57

Zet anders een waterlelie in je zwembad! Planten om je heen en toch een mooi gazonnetje. :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor zwemparadijsje op 17 apr 2014 23:28

Zo bijna 2 jaar later alweer, vanwege de drukte heb ik de bananen planten gelaten voor wat het was. Het leek me zooi mooi om van die grote joekels in de tuin te hebben maar werk, school, gezin en nog meer hobby's slokt te veel tijd op. Ik heb alle palmen die nog niet in de vaste grond zaten dan ook vorig jaar in de vaste grond gezet en gelukkig hadden we de ideale winter voor mijn palmpjes om zich eens flink te laten wortelen :mrgreen:

Zoals ik in de begin post al zei moest er een afdekking komen op het verwarmde bubbelbad ter bescherming van mijn dochter. Die is er dan ook gekomen en toen ik toch bezig was en het duurder ging worden dan ik dacht, dacht ik laat ik eens helemaal los gaan. Het resultaat is een dak die omhoog gelierd word met ingebouwde spots en waterdichte boot speakers.
Tevens is het dak flink overdreven geisoleerd en raak ik snachts met 0 graden buiten temparaturen maar 1 graad kwijt op mijn verwarmde badje. Daarnaast wou mijn vrouwtje graag een konijnen hok voor haar zelf en de kleine. Ik ben zelf nogal een dierenvriend en ik vind die konijnen hokjes heel erg zielig voor de beestjes dus dat heb ik ook meteen maar goed aangepakt zodat de konijnen lekker hun gang kunnen gaan.

wat plaatjes doet wonderen natuurlijk

dak 1.jpg
dak 1.jpg (89.25 KiB) 6499 keer bekeken

Dakje ligt erop, flink wat werk aan gehad om het te maken was echt een half jaar project met het maken van frame, isolatie, speakers en spotlichtjes.

dak 2.jpg
dak 2.jpg (61.66 KiB) 6499 keer bekeken

Gaten maken voor de 4 palen die het dak moeten lieren, wat heb ik een spijt dat ik destijds met het maken van het zwembad zo verschrikkelijk veel beton heb gestort om de wanden, ik ben echt 3 dagen aan het beton hakken geweest om de palen te kunnen zetten. Daarna dacht ik eventjes totaal aan 1 kub beton genoeg te hebben om de palen strak aan het zwembad te zetten, dat werd 3 kub beton storten, maar het beton met de palen zit nu vast geankerd met betonijzer aan het zwembad. Mocht ik ooit verhuizen dan wordt dat een leuk klusje, het bad met palen en dak moet er in 1 geheel uit of het word sloop haha.

dak 3.jpg
dak 3.jpg (145.98 KiB) 6499 keer bekeken

De palen staan, flink overdreven ingesmeerd met tegenwoordig blijkbaar illegale lood menie om rot tegen te gaan was nog flink werkje om er aan te komen. Vanaf hier een maand lang laten uitharden. In de tijd meteen de lieren en katrollen gemonteerd.

dak 4.jpg
dak 4.jpg (177.09 KiB) 6499 keer bekeken

En de boel is uitgehard, het dak hangt.

dak 5.jpg
dak 5.jpg (29.17 KiB) 6499 keer bekeken

s'Avonds bij nacht, bubbelbad verlichting en de spotjes in het dak aan.

dak 6.jpg
dak 6.jpg (174.58 KiB) 6499 keer bekeken

herfst plaatje van afgelopen jaar

konijnen hok 4.jpg
konijnen hok 4.jpg (96.4 KiB) 6499 keer bekeken

Hier het konijnenhokje voor mijn dochter, omdat ik vroeger als kind zebra vinkjes had leek het mij leuk om die hier ook in te gaan houden. Dus heb het gaas wat kleiner gehouden. Inmiddels zitten er 3 konijnen in sinds vorig jaar en de zebra vinken waren begonnen met 6 en dat zijn er inmiddels 16. Ik heb ze geloof ik iets te veel voorzieningen gegeven want ze hebben het blijkbaar erg naar hun zin om flink te fokken, en ze houden ook niet op. Moet nu alle mannentjes weg doen en nieuwe verse mannentjes krijgen.

andere hobby met papa.jpg
andere hobby met papa.jpg (150.51 KiB) 6499 keer bekeken

De andere hobby van papa waardoor papa het zo druk heeft en besloten heeft de bananenplanten en ander winter schadelijk spul de deur uit te doen, samen met dochterlief op schoot.

hobby 2 papa.jpg
hobby 2 papa.jpg (33.34 KiB) 6499 keer bekeken

Nogmaals dochterlief in de studio.
zwemparadijsje

1 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 19 apr 2014 10:36

Geweldig!

Je doet het goed of niet, is het motto.

Barretje met oud Heineken bord is ook een topper :D

:thumb_up: :thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Rob op 19 apr 2014 22:51

Dat zwembadje bij donker is enorm bijzonder man! een paar biertjes erbij en het word echt feest! :applaus:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1137 bedankjes

Berichtdoor Krisser op 20 apr 2014 18:28

Hoedje af voor het zwembad project! Echt top!
Follow your bliss.
Krisser

82 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 21 apr 2014 16:01

het zwembad , super cool man :shock:

grts

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video