Zo bijna 2 jaar later alweer, vanwege de drukte heb ik de bananen planten gelaten voor wat het was. Het leek me zooi mooi om van die grote joekels in de tuin te hebben maar werk, school, gezin en nog meer hobby's slokt te veel tijd op. Ik heb alle palmen die nog niet in de vaste grond zaten dan ook vorig jaar in de vaste grond gezet en gelukkig hadden we de ideale winter voor mijn palmpjes om zich eens flink te laten wortelen
Zoals ik in de begin post al zei moest er een afdekking komen op het verwarmde bubbelbad ter bescherming van mijn dochter. Die is er dan ook gekomen en toen ik toch bezig was en het duurder ging worden dan ik dacht, dacht ik laat ik eens helemaal los gaan. Het resultaat is een dak die omhoog gelierd word met ingebouwde spots en waterdichte boot speakers.
Tevens is het dak flink overdreven geisoleerd en raak ik snachts met 0 graden buiten temparaturen maar 1 graad kwijt op mijn verwarmde badje. Daarnaast wou mijn vrouwtje graag een konijnen hok voor haar zelf en de kleine. Ik ben zelf nogal een dierenvriend en ik vind die konijnen hokjes heel erg zielig voor de beestjes dus dat heb ik ook meteen maar goed aangepakt zodat de konijnen lekker hun gang kunnen gaan.
wat plaatjes doet wonderen natuurlijk

- dak 1.jpg (89.25 KiB) 6498 keer bekeken
Dakje ligt erop, flink wat werk aan gehad om het te maken was echt een half jaar project met het maken van frame, isolatie, speakers en spotlichtjes.

- dak 2.jpg (61.66 KiB) 6498 keer bekeken
Gaten maken voor de 4 palen die het dak moeten lieren, wat heb ik een spijt dat ik destijds met het maken van het zwembad zo verschrikkelijk veel beton heb gestort om de wanden, ik ben echt 3 dagen aan het beton hakken geweest om de palen te kunnen zetten. Daarna dacht ik eventjes totaal aan 1 kub beton genoeg te hebben om de palen strak aan het zwembad te zetten, dat werd 3 kub beton storten, maar het beton met de palen zit nu vast geankerd met betonijzer aan het zwembad. Mocht ik ooit verhuizen dan wordt dat een leuk klusje, het bad met palen en dak moet er in 1 geheel uit of het word sloop haha.

- dak 3.jpg (145.98 KiB) 6498 keer bekeken
De palen staan, flink overdreven ingesmeerd met tegenwoordig blijkbaar illegale lood menie om rot tegen te gaan was nog flink werkje om er aan te komen. Vanaf hier een maand lang laten uitharden. In de tijd meteen de lieren en katrollen gemonteerd.

- dak 4.jpg (177.09 KiB) 6498 keer bekeken
En de boel is uitgehard, het dak hangt.

- dak 5.jpg (29.17 KiB) 6498 keer bekeken
s'Avonds bij nacht, bubbelbad verlichting en de spotjes in het dak aan.

- dak 6.jpg (174.58 KiB) 6498 keer bekeken
herfst plaatje van afgelopen jaar

- konijnen hok 4.jpg (96.4 KiB) 6498 keer bekeken
Hier het konijnenhokje voor mijn dochter, omdat ik vroeger als kind zebra vinkjes had leek het mij leuk om die hier ook in te gaan houden. Dus heb het gaas wat kleiner gehouden. Inmiddels zitten er 3 konijnen in sinds vorig jaar en de zebra vinken waren begonnen met 6 en dat zijn er inmiddels 16. Ik heb ze geloof ik iets te veel voorzieningen gegeven want ze hebben het blijkbaar erg naar hun zin om flink te fokken, en ze houden ook niet op. Moet nu alle mannentjes weg doen en nieuwe verse mannentjes krijgen.

- andere hobby met papa.jpg (150.51 KiB) 6498 keer bekeken
De andere hobby van papa waardoor papa het zo druk heeft en besloten heeft de bananenplanten en ander winter schadelijk spul de deur uit te doen, samen met dochterlief op schoot.

- hobby 2 papa.jpg (33.34 KiB) 6498 keer bekeken
Nogmaals dochterlief in de studio.