Hey iedereen,
Vandaag bij Palma Verde geweest.
Ondanks wat de naam doet vermoeden hebben ze erg weinig palmbomen, maar een paar soorten (C. humillis, C. humillis 'Vulcano' en 'Cerifera', T. fortunei, T. wagnerianus en T. campestris. Er stonden ook een 3tal kleine B. armata's).
Ze hebben alle soorten maar in 1 maat behalve de fortunei's en wagnerianussen, die hebben ze in verschillende groottes.
Als je de site bekijkt
http://www.palmaverde.nl/Mediterranee/Index.html lijkt het of ze enorm veel planten hebben staan en erg veel soorten hebben. Daar aangekomen bleek dat maar een handvol van de planten vermeld op de site daar staan. Ik weet niet of ze nog moeten binnenkomen of niet, maar vandaag stonden ze er allenszins niet.
Ik had via mail 2 Asimina Triloba (paw paw) van 150cm hoogte besteld en er werd geantwoord dat ze vandaag zouden klaarstaan. Maar toen ik er daarstraks aankwam bleek dat ze allemaal op 1 na al verkocht hadden en ik er dus geen 2 had... Terwijl je voor Asimina's minimaal 2 planten in je tuin moet hebben wil je vruchten hebben. Er zat dus niets anders op dan een klein exemplaar van 100cm hoogte mee te nemen.
De eigenaar vertelde me dat hij ze was vergeten opzij te zetten omdat het erg druk was de laatste tijd.
Dat kan idd wel eens gebeuren, maar het is wel jammer als je 150km voor een plant rijd en je op je bestemming aankomt en dan ontdekt dat hij er niet staat... ^^
Al bij al vond ik het een mooie zaak, ze hebben veel en alles staat netjes ten toon gesteld.
De prijs valt ook erg goed mee vind ik.
Deze zaak krijgt, ondanks de niet aanwezige plant, een 8 op 10 van mij.
Ik ga er zeker nog eens langsgaan als ik in de buurt moet zijn, maar ik ga niet meer speciaal 150km rijden om er naartoe te rijden.
Groetjes
Kevin