Goedgekeurd door Palmvrienden

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Goedgekeurd door Palmvrienden

Berichtdoor Christophe op 29 maart 2010 19:28

Remco van Dijk schreef:Hi,

Heb persoonlijk erg goede ervaringen met T & J palms & yuccas.
Veel en goede kennis van zaken. Ze testen veel producten zelf uit.

Voor mijn een echte topper.

Remco

Hey Remco,

Welkom op het forum! :D

T&J staat er al op, maar bedankt voor je feedback hoor :thai:

John is trouwens ook lid van het forum. Ik mail er af en toe wel eens mee.

Met vriendelijke groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 03 apr 2010 20:36

Van mijn kant een positieve melding voor Palmhunter (Marc Devrome) uit Roeselare! Ik ben er deze morgen mijne 2 trachycarpus fortunei (de maart-promotie :mrgreen: ) en een Marokkanse brem gaan ophalen en 't zijn hele mooie planten *trots*!
Ik neem morgen wel eens een fotooken! :mrgreen:

Ik sluit me verder aan bij de mening van KevinC: Marc is een hele vriendelijke mijnheer en je moet zorgen dat je veel tijd hebt want je bent daar niet weg binnen de 2 uur :lol: Mooie planten ook, en hij is ook niet te beroerd om te laten zien waar het fout is gegaan... de grote phoenix canariensis en de washingtonia die door het dak van de serre heen groeit zijn beide kaal :? ik hoop voor hem dat dat nog goed komt... zou écht zonde zijn! De gigantische boomvaren daarentegen doet het prima, 12 rolle zitten klaar!
Zijn tuin doet dienst als showtuin, het is dus geen winkel zoals bij sommige andere bedrijven.

http://www.palmhunter.be
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 03 apr 2010 21:55

Palma Verde is een fijne zaak bezorgdt in de Benelux en heeft een grote sortering en kennis wat je online koopt is altijd groter dan hij aangeeft de site is ook heel duidelijk en niet te duur voor een goede kwaliteit groeten Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 04 apr 2010 00:19

Allen bedankt voor de suggesties ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor vetinapen op 04 apr 2010 08:14

Ik zie dat ondanks enkele vermeldingen mij favoriet er niet bij staat (euhh moet wel eerlijk bekennen dat ik bij de andere hier vernoemde zaken dan ook nog niet geweest ben)

Exotica in Herenthout

http://www.plantencentrumexotica.com/

groeten vetinapen
vetinapen

0 bedankjes

Berichtdoor bulldogmiep op 04 apr 2010 18:28

vetinapen schreef:Ik zie dat ondanks enkele vermeldingen mij favoriet er niet bij staat (euhh moet wel eerlijk bekennen dat ik bij de andere hier vernoemde zaken dan ook nog niet geweest ben)

Exotica in Herenthout

http://www.plantencentrumexotica.com/

groeten vetinapen

zijn zij niet op de tv geweest bij tuin ruimers ? Gisteren volgens mij wel namelijk

mijn schoon moeder is er ook al eens geweest en geen problemen goede service zoals zij zegt zel ben ik er nog niet geweest.
bulldogmiep

2 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 22 mei 2010 23:14

Hey iedereen,

Vandaag bij Palma Verde geweest.

Ondanks wat de naam doet vermoeden hebben ze erg weinig palmbomen, maar een paar soorten (C. humillis, C. humillis 'Vulcano' en 'Cerifera', T. fortunei, T. wagnerianus en T. campestris. Er stonden ook een 3tal kleine B. armata's).

Ze hebben alle soorten maar in 1 maat behalve de fortunei's en wagnerianussen, die hebben ze in verschillende groottes.

Als je de site bekijkt http://www.palmaverde.nl/Mediterranee/Index.html lijkt het of ze enorm veel planten hebben staan en erg veel soorten hebben. Daar aangekomen bleek dat maar een handvol van de planten vermeld op de site daar staan. Ik weet niet of ze nog moeten binnenkomen of niet, maar vandaag stonden ze er allenszins niet.

Ik had via mail 2 Asimina Triloba (paw paw) van 150cm hoogte besteld en er werd geantwoord dat ze vandaag zouden klaarstaan. Maar toen ik er daarstraks aankwam bleek dat ze allemaal op 1 na al verkocht hadden en ik er dus geen 2 had... Terwijl je voor Asimina's minimaal 2 planten in je tuin moet hebben wil je vruchten hebben. Er zat dus niets anders op dan een klein exemplaar van 100cm hoogte mee te nemen.
De eigenaar vertelde me dat hij ze was vergeten opzij te zetten omdat het erg druk was de laatste tijd.
Dat kan idd wel eens gebeuren, maar het is wel jammer als je 150km voor een plant rijd en je op je bestemming aankomt en dan ontdekt dat hij er niet staat... ^^

Al bij al vond ik het een mooie zaak, ze hebben veel en alles staat netjes ten toon gesteld.
De prijs valt ook erg goed mee vind ik.

Deze zaak krijgt, ondanks de niet aanwezige plant, een 8 op 10 van mij.
Ik ga er zeker nog eens langsgaan als ik in de buurt moet zijn, maar ik ga niet meer speciaal 150km rijden om er naartoe te rijden.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Tropical Bart op 22 mei 2010 23:19

KevinC schreef:Hey iedereen,

Vandaag bij Palma Verde geweest.

Ondanks wat de naam doet vermoeden hebben ze erg weinig palmbomen, maar een paar soorten (C. humillis, C. humillis 'Vulcano' en 'Cerifera', T. fortunei, T. wagnerianus en T. campestris. Er stonden ook een 3tal kleine B. armata's).

Ze hebben alle soorten maar in 1 maat behalve de fortunei's en wagnerianussen, die hebben ze in verschillende groottes.

Als je de site bekijkt http://www.palmaverde.nl/Mediterranee/Index.html lijkt het of ze enorm veel planten hebben staan en erg veel soorten hebben. Daar aangekomen bleek dat maar een handvol van de planten vermeld op de site daar staan. Ik weet niet of ze nog moeten binnenkomen of niet, maar vandaag stonden ze er allenszins niet.

Ik had via mail 2 Asimina Triloba (paw paw) van 150cm hoogte besteld en er werd geantwoord dat ze vandaag zouden klaarstaan. Maar toen ik er daarstraks aankwam bleek dat ze allemaal op 1 na al verkocht hadden en ik er dus geen 2 had... Terwijl je voor Asimina's minimaal 2 planten in je tuin moet hebben wil je vruchten hebben. Er zat dus niets anders op dan een klein exemplaar van 100cm hoogte mee te nemen.
De eigenaar vertelde me dat hij ze was vergeten opzij te zetten omdat het erg druk was de laatste tijd.
Dat kan idd wel eens gebeuren, maar het is wel jammer als je 150km voor een plant rijd en je op je bestemming aankomt en dan ontdekt dat hij er niet staat... ^^

Al bij al vond ik het een mooie zaak, ze hebben veel en alles staat netjes ten toon gesteld.
De prijs valt ook erg goed mee vind ik.

Deze zaak krijgt, ondanks de niet aanwezige plant, een 8 op 10 van mij.
Ik ga er zeker nog eens langsgaan als ik in de buurt moet zijn, maar ik ga niet meer speciaal 150km rijden om er naartoe te rijden.

Groetjes
Kevin

Bedankt voor uw uitgebreid verslag :D
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Tropical Bart

7 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 23 mei 2010 00:23

Ik heb ook hele goede ervaring met exotentuin.nl
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor joeri op 23 mei 2010 10:40

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal hierboven over palma verde.
Wij zijn er 1 maand geleden geweest en had gezien de site grote verwachtingen.
Eenmaal aangekomen viel dit toch een beetje tegen. Ik heb nagevraagd waarom sommige planten en producten er niet waren en hier kwam de reactie op dat het onmogelijk was om alles wat op de site stond tekoop te hebben. Het bleek zelfs dat bepaalde producten nog nooit aanwezig waren geweest :shock: . Hetgene waar ik mezelf het meeste aan stoorde was dat er bijna nergens prijzen bij staan... en dus wat ik er voor betaalde klopte ook niet met de site. Voor 2 planten bijna 10 euro meer bestaald dan op de site staat( ik weet het ook eigen fout dat ik niet goed genoeg opgelet heb).

Maar al met al is het een erg mooie zaak die mooi ruim opgezet is. Nu is het voor mij maar een half uurtje rijden dus zal ik er nog wel een keer tezien zijn maar 150km zou ik er in ieder geval niet voor rijden ;) en voor mij dus een 7 uit 10 punten

Groetjes joeri
joeri

0 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips