Nee, in feite maar één naam hoewel de vorige naam nog (te) veel door kwekers wordt gebruikt. In de Floralux heb ik zelfs wel eens beide naast elkaar gezien. Alsof het aparte soorten waren
Dit gebeurt trouwens regelmatig met soortnamen.
Bij de ontdekking wordt verondersteld dat de "nieuwe" palm onder een bepaald geslacht valt wat nadien dan weer niet juist blijkt.
Zo werd de fortunei verondersteld van een Chamaerops soort te zijn maar nadien (en hierbij heeft uiteraard het DNA onderzoek veel geholpen) bleek hij toch fundamenteel anders. Een nieuwe soortnaam dus; Trachycarpus. Binnen het Trachycarpus geslacht zagen we de argyratus dan weer verdwijnen als nieuwe soort nl Guihaia argyrata.
We zien dit ook bij Areca waarbij de meest verkochte toch een Dypsis bleek te zijn. De Veitcha die nu lekker door het leven mag als Adonidia. etc etc
Maar ook binnen een bepaald geslacht wordt er soms wat geschoven en gedaan. Ik denk dat het Trachycarpus geslacht hierin de kroon spant. Niet toevallig m.i. de meest verkochte palmgeslacht. Handelaren vinden om de haverklap een nieuwe soort uit, zogezegd wegens een afwijkend habitat. Vroeg of laat komt dan toch uit dat de "nieuwe" soort gewoon onder een reeds bestaande valt.
Zelf ben ik geen purist in de zin dat iedereen alles foutloos moet schrijven. Ieder zijn vakgebied nietwaar.

Wel vind ik het de moeite om zelf in de juiste benamingen en bewoordingen te schrijven. Dagelijks ontvang ik vragen over "takken" die niet meer mooi zijn bv.
Een aannemer zal ook nooit antwoorden met "we zullen nog wat extra lijm tussen de bakstenen smeren". Maar hij begrijpt wel wat je bedoelt.