Beste forumleden,
Mijn zoektocht op het interweb bracht me hier. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.
Onlangs heb ik mijn hobby uitgebreid en een aantal soorten bomen/bloemen/planten aan mijn verzameling toegevoegd. Waaronder bijvoorbeeld de Albizia Julibrissin die ik onlangs gezaaid heb en nu prachtig begint te groeien. Inmiddels stekjes van een paar centimeter.
Een andere soort waar ik het mee probeer is de Plumeria. Alleen deze die doet niks :S
Ik heb zoveel gelezen op internet inmiddels en iedereen schrijft wat anders waardoor het voor mij alleen onduidelijker wordt. Mijn hoofdvraag is dan ook; Hoe zaai je de Plumeria het beste?
Ik heb 10 zaden als proef gezaaid in normale zaaigrond. Pluimpje uit de grond en verticaal de grond in gestoken. Nu 2 weken verder en 0,0 beweging in. Volgens mij zag ik zojuist schimmel dus wss gaat deze poging verloren. Misschien teveel water gegeven?
Heeft iemand ervaring met Plumeria zaaien? Wat voor grond heb je gebruikt? Zaden wel of niet voorgeweekt? En hoeveel en hoe vaak water geven?
Alvast bedankt voor de reacties!