Inazuma's Thailand foto's.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Inazuma's Thailand foto's.

Berichtdoor lapalmeraie op 21 jun 2010 16:00

Als ik me niet vergis is dat hun nest! In Afrika heb je deze mieren ook.
Laten zich regelmatig naar beneden vallen. Die wil je niet in je nek hebben naar het schijnt. :shock:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 22 jun 2010 00:30

lapalmeraie schreef:Als ik me niet vergis is dat hun nest! In Afrika heb je deze mieren ook.
Laten zich regelmatig naar beneden vallen. Die wil je niet in je nek hebben naar het schijnt. :shock:

Als je denkt dat europese mierebeten pijn doen heb je het verkeerd op.
Op de witte stranden in thailand vind je heel vaak mooie bomen die zoutbestedig in het zand groeien.
In 2008 tijdens mijn jaarlijkse overwintering in thailand lag ik eens met mijn onderbroek naar beneden op het strand mijn kont te bruinen onder een boom , wat ik niet wist is dat het vol zat met zon grote mieren , toen was er plots zon mier in mijn oor gekropen en vanbinnen flink gebeten. Door de plots hevige pijn sprong ik recht , begon ik op mijn oor te slaan en wist ik niet lopen van de pijn. Ik panikeerde zo en kon de pijn niet uithouden dat ik niet eens besefste dat ik doorgeslagen stond rond te springen en op mijn oor stond te kloppen met geroep en getier voor het hele strand terwijl mijn onderbroek naar beneden was van te liggen bruinen. De thaise meisjes op het strand hadden precies wat plezier omdat ze niet wisten wat er aan de hand was , nadien ben ik toch goed verzorgd met ze telkens wat water in mijn oor te gieten om de mier eruit te halen , maar ik kan je verzekeren dat zon beet een hevige pijn is en laat staan in je oor ! Ik wou bijna naar het hospital gaan omdat ik niets meer hoorde in mijn oor door de beet en gezwel , paar dagen later kwam alles weer goed ,aar ik heb flink wat dagen nadien nog met pijn in mijn oor rondgelopen.

Mvg Michael :thai:
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 22 jun 2010 02:16

Inazuma schreef:Hierbij is me niet helemaal duidelijk of de mieren op iets afkomen wat in de "cocoon" verstopt zit of dat de mieren dit zelf gemaakt hebben.....Misschien dat Videomaster het weet?

Videomaster weet het inderdaad ;) Dat zijn wevermieren (Oecophylla smaragdina) of " มดแดง " of " mot-daeng " , rode mieren die hun nesten in bomen maken door bladeren tegen elkaar te weven. Ze worden in Thailand gebruikt om maaltijden een wat zure smaak te geven, bijvoorbeeld bij het koken van vis of kip. De eieren en larven van de mieren worden ook rauw gegeten. Onze Mangobomen zitten er vol van.

Afbeelding
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 23 jun 2010 00:22

videomaster schreef:
Inazuma schreef:Hierbij is me niet helemaal duidelijk of de mieren op iets afkomen wat in de "cocoon" verstopt zit of dat de mieren dit zelf gemaakt hebben.....Misschien dat Videomaster het weet?

Videomaster weet het inderdaad ;) Dat zijn wevermieren (Oecophylla smaragdina) of " มดแดง " of " mot-daeng " , rode mieren die hun nesten in bomen maken door bladeren tegen elkaar te weven. Ze worden in Thailand gebruikt om maaltijden een wat zure smaak te geven, bijvoorbeeld bij het koken van vis of kip. De eieren en larven van de mieren worden ook rauw gegeten. Onze Mangobomen zitten er vol van.

Afbeelding

:D Vind ik best wel grappig , In de boom zijn het wevermieren en in de pot zijn het zure mieren :D :lol:
Geef mij maar dan liever een stuk hond of kat dan die zure mieren :D
Voor diegenen die dit niet weten een hond smaakt dus naar kip en een kat smaakt dus naar konijn :D

Mvg Michael
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 23 jun 2010 01:40

Tropthaipalms schreef: :D Vind ik best wel grappig , In de boom zijn het wevermieren en in de pot zijn het zure mieren :D :lol:

Ik snap hem niet... :?:

Tropthaipalms schreef:Geef mij maar dan liever een stuk hond of kat dan die zure mieren :D
Voor diegenen die dit niet weten een hond smaakt dus naar kip en een kat smaakt dus naar konijn :D

Mvg Michael

Ieder zijn meug, maar neen dank U. :|
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 23 jun 2010 21:16

videomaster schreef:
Tropthaipalms schreef: :D Vind ik best wel grappig , In de boom zijn het wevermieren en in de pot zijn het zure mieren :D :lol:

Ik snap hem niet... :?:

Tropthaipalms schreef:Geef mij maar dan liever een stuk hond of kat dan die zure mieren :D

Mvg Michael

Ieder zijn meug, maar neen dank U. :|

Alez alez , je bent ook geen echte thai he ;)
Je moet er minstens een keer van proeven om te weten wat het is :D
Heel vaak in bepaalde streken in thailand eten ze hond , in bepaalde gevallen is het vaak een soort van opoffering dat ze doen.
Het vreemde eraan is dat het altijd een zwarte hond is dat ze opeten bij een opoffering.
In het dorp waar mijn vrouw afkomstig van is komen ze vaak rond met speciaal vervoer om honden op te halen. Wie zijn hond kwijtwil , beu is of dringend wat geld nodig heeft kan dus zijn hond verkopen. De betaling gebeurd vrij simpel , ze wegen gewoon de hond en betalen je uit per kilo vlees er aan de hond hangt. Thailand is een prachtig land van natuur en cultuur maar vergeet niet dat het ook zijn schockerende hoeken heeft en dat zijn er een hele boel waarbij de meeste mensen ogen zouden trekken. Maar een gewoon toerist die boekt naar thailand zal nooit geen zon dingen zien of meemaken.

Mvg Michael :thai:
Tropthaipalms

Berichtdoor videomaster op 24 jun 2010 02:39

Tropthaipalms schreef:Alez alez , je bent ook geen echte thai he ;)

Alhoewel ze hier zeggen dat ik een "halve Thai" ben, klopt dat.

Tropthaipalms schreef:Je moet er minstens een keer van proeven om te weten wat het is :D

Neen, nooit van zijn leven....daar ben ik een te grote hondenliefhebber voor.

Tropthaipalms schreef:In het dorp waar mijn vrouw afkomstig van is komen ze vaak rond met speciaal vervoer om honden op te halen. Wie zijn hond kwijtwil , beu is of dringend wat geld nodig heeft kan dus zijn hond verkopen. De betaling gebeurd vrij simpel , ze wegen gewoon de hond en betalen je uit per kilo vlees er aan de hond hangt.

Gebeurt hier ook, er wordt echter niet betaald, maar geruild voor een geweven mand. "a basket for a dog, a dog for a basket" luidt het dan door de luidsprekers van de rondrijdende pick-up.

Het al dan niet eten van honden is een gevoelige zaak, waar ik op dit forum niet ga over uitweiden. Meer info kan je hiervinden en hier vinden.
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 24 jun 2010 11:18

Hoi, goede benadering tot dit onderwerp! videomaster bravo, we wonen in Europa met onze tradities en eetgewoontes laten we dat vooral zo houden (a)
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Berichtdoor Tropthaipalms op 24 jun 2010 22:30

videomaster schreef:
Tropthaipalms schreef:Alez alez , je bent ook geen echte thai he ;)

Alhoewel ze hier zeggen dat ik een "halve Thai" ben, klopt dat.

Tropthaipalms schreef:Je moet er minstens een keer van proeven om te weten wat het is :D

Neen, nooit van zijn leven....daar ben ik een te grote hondenliefhebber voor.

Tropthaipalms schreef:In het dorp waar mijn vrouw afkomstig van is komen ze vaak rond met speciaal vervoer om honden op te halen. Wie zijn hond kwijtwil , beu is of dringend wat geld nodig heeft kan dus zijn hond verkopen. De betaling gebeurd vrij simpel , ze wegen gewoon de hond en betalen je uit per kilo vlees er aan de hond hangt.

Gebeurt hier ook, er wordt echter niet betaald, maar geruild voor een geweven mand. "a basket for a dog, a dog for a basket" luidt het dan door de luidsprekers van de rondrijdende pick-up.

Het al dan niet eten van honden is een gevoelige zaak, waar ik op dit forum niet ga over uitweiden. Meer info kan je hiervinden en hier vinden.

Wel ja een gevoelige zaak voor sommige omdat we gewoon zijn als huisdieren , in sommige landen is een varken of een koe wel heilig en eten ze die niet op , moest een hond een varken zijn en een varken een hond als huisdier dan wist je ook van niet beter. En Tjah we wonen in europa dat klopt maar vergeet niet dat er in belgie tijdens de oorlog deze ook gegeten zijn en oorlog kan rapper terugkomen als je denk zoals ze goed bezig zijn , dus hou uw hond maar kort aan de leiband :D :lol: Ik ben ook een grote dierenliefhebber hoor !

Mvg Michael
Tropthaipalms

Berichtdoor Eduard op 24 jun 2010 23:06

Hoi Michael, Jou benadering tot huisdier is goed, maar gaat voor veel mensen nog veel verder! Wordt gezien als volwaardig gezinslid, zeker voor mensen die geen kinderen hebben, en in veel Aziatische landen worden ze beschouwd als eetafval opruimers en terreinbewakers en inderdaad ook als lekker hapje! Zelf kweek ik treksprinkhanen voor reptielenzaken , vraag 10 mensen of ze trek hebben in een potje geroosterde sprinkhanen, 9 van de 10 zal een vies gezicht trekken, terwijl dit zeer eiwitrijke voeding is, maar dat weten ze in Azië al wat langer! Het gaat erom hoe het in de cultuur ingebakken is, zelf heb ik er vrede mee zolang het ver uit mijn buurt blijft, heb zelf 2 prachthonden gesleten en zou er niet aan moeten denken mijn beste maatjes op te peuzelen!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video