Laten zich regelmatig naar beneden vallen. Die wil je niet in je nek hebben naar het schijnt.

![]() | 857 bedankjes |
lapalmeraie schreef:Als ik me niet vergis is dat hun nest! In Afrika heb je deze mieren ook.
Laten zich regelmatig naar beneden vallen. Die wil je niet in je nek hebben naar het schijnt.
Inazuma schreef:Hierbij is me niet helemaal duidelijk of de mieren op iets afkomen wat in de "cocoon" verstopt zit of dat de mieren dit zelf gemaakt hebben.....Misschien dat Videomaster het weet?
![]() | 31 bedankjes |
videomaster schreef:Inazuma schreef:Hierbij is me niet helemaal duidelijk of de mieren op iets afkomen wat in de "cocoon" verstopt zit of dat de mieren dit zelf gemaakt hebben.....Misschien dat Videomaster het weet?
Videomaster weet het inderdaadDat zijn wevermieren (Oecophylla smaragdina) of " มดแดง " of " mot-daeng " , rode mieren die hun nesten in bomen maken door bladeren tegen elkaar te weven. Ze worden in Thailand gebruikt om maaltijden een wat zure smaak te geven, bijvoorbeeld bij het koken van vis of kip. De eieren en larven van de mieren worden ook rauw gegeten. Onze Mangobomen zitten er vol van.
Tropthaipalms schreef:Vind ik best wel grappig , In de boom zijn het wevermieren en in de pot zijn het zure mieren
![]()
Tropthaipalms schreef:Geef mij maar dan liever een stuk hond of kat dan die zure mieren![]()
Voor diegenen die dit niet weten een hond smaakt dus naar kip en een kat smaakt dus naar konijn![]()
Mvg Michael
![]() | 31 bedankjes |
videomaster schreef:Tropthaipalms schreef:Vind ik best wel grappig , In de boom zijn het wevermieren en in de pot zijn het zure mieren
![]()
Ik snap hem niet...
Tropthaipalms schreef:Geef mij maar dan liever een stuk hond of kat dan die zure mieren![]()
Voor diegenen die dit niet weten een hond smaakt dus naar kip en een kat smaakt dus naar konijn![]()
Mvg Michael
Ieder zijn meug, maar neen dank U.
Tropthaipalms schreef:Alez alez , je bent ook geen echte thai he![]()
Tropthaipalms schreef:Je moet er minstens een keer van proeven om te weten wat het is![]()
Tropthaipalms schreef:In het dorp waar mijn vrouw afkomstig van is komen ze vaak rond met speciaal vervoer om honden op te halen. Wie zijn hond kwijtwil , beu is of dringend wat geld nodig heeft kan dus zijn hond verkopen. De betaling gebeurd vrij simpel , ze wegen gewoon de hond en betalen je uit per kilo vlees er aan de hond hangt.
![]() | 31 bedankjes |
![]() | 1032 bedankjes |
videomaster schreef:Tropthaipalms schreef:Alez alez , je bent ook geen echte thai he![]()
Alhoewel ze hier zeggen dat ik een "halve Thai" ben, klopt dat.Tropthaipalms schreef:Je moet er minstens een keer van proeven om te weten wat het is![]()
Neen, nooit van zijn leven....daar ben ik een te grote hondenliefhebber voor.Tropthaipalms schreef:In het dorp waar mijn vrouw afkomstig van is komen ze vaak rond met speciaal vervoer om honden op te halen. Wie zijn hond kwijtwil , beu is of dringend wat geld nodig heeft kan dus zijn hond verkopen. De betaling gebeurd vrij simpel , ze wegen gewoon de hond en betalen je uit per kilo vlees er aan de hond hangt.
Gebeurt hier ook, er wordt echter niet betaald, maar geruild voor een geweven mand. "a basket for a dog, a dog for a basket" luidt het dan door de luidsprekers van de rondrijdende pick-up.
Het al dan niet eten van honden is een gevoelige zaak, waar ik op dit forum niet ga over uitweiden. Meer info kan je hiervinden en hier vinden.
![]() | 1032 bedankjes |
Keer terug naar Foto album en video
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten