Ik kan het ook mis hebben met de tomentosissima, heb je misschien een betere foto van het blad of close-up foto's van de plant?
De Cyathea's zijn onderverdeeld in 3 groepen ( 4 kennelijk tegenwoordig), namelijk de Alsophila, Cyathea en Sphaeropteris. De meeste soorten die in omloop zijn komen uit de Sphaeropteris groep, hier vallen o.a. brownii, cooperi, medullaris, tomentosissima onder, deze soorten zijn gemakkelijk te herkennen aan hun haren, deze haren zijn totaal anders dan o.a. de australis, cunninghamii, smithii, deze vallen weer onder de Aslophila groep. Om een totale uitleg hievover te geven ben ik en paar pagina's verder en zal jullie dat op dit moment besparen.
Hier kan je meer info vinden hoe de soorten zijn ingedeelt bij de Cyathea's:
http://en.wikipedia.org/wiki/CyatheaDat je sp mexico een cooperi kan zijn is mogelijk maar hoeft niet. Volgens mij geeft de naam "mexico"alleen aan dat de sporen uit Mexico kwamen maar dat de persoon niet wist om welke soort het ging, zo heb ik ook een paar van mijn soorten genoemd om het makkelijk te houden.
Het probleem met sporen is dat je nooit zeker bent of het om de echte soort gaat en/ of ze zijn besmet met een andere soort, van het grootste gedeelte wat uit sporen wordt opgekweekt blijkt later dat het om een cooperi variant gaat, ik heb dit zelf nu ook 2x meegemaakt.