Goed idee dit topic. Nu staan al her en der enkele foto's en info in verschillende topics maar alles bij elkaar kan geen kwaad

Ik heb sinds vorig jaar dit model:
Easy Go

Ik wilde er niet heel veel geld aan uitgeven en enkel het onthouden van de minimum en maximum temperatuur was voor mij voldoende.
Wel moest de zendafstand van 30m te overbruggen zijn, vandaar de keuze voor een 868Mhz.
Dit model kost €24,- en heeft standaard een zender met eigen display én een optioneel te gebruiken draadsensor. De ontvanger kan tot 3 kanalen ontvangen. Ik heb er dus ineens een extra zender bij besteld. (+ €6,-)
Voordeel van de originele zender is dat de temperatuur ook ter plaatse (in de serre bv) kan worden afgelezen. De draadsensor kun je bv. in het hart van de winterverpakking steken. Zo heb je ineens de temp in de serre én de temp in de bescherming. Deze twee waarden worden afgewisseld weergegeven op de zender. De extra zender heeft geen display. Dat wist ik niet en dat viel dus een beetje tegen.
De installatie was zeer eenvoudig, houders om de zenders aan een muur te bevestigen waren netjes bijgeleverd. Volgende minpuntje was dat de 3 kanalen niet automatisch afgewisseld worden weergegeven op de ontvanger. Standaard staat de binnentemp in het display en één van de kanalen. Wil je de andere waarden raadplegen dan moet je van kanaal wisselen door op knop aan de achterzijde te drukken. Wel staan de uiterste maximum en minimum temp standaard weergegeven en deze worden automatisch elke dag (om 8u) vernieuwd. In het geheugen kun je wel alles nog opvragen.
In het voorjaar liet de originele zender het afweten. De verkoper heeft me in slechts enkele werkdagen een nieuwe zender bezorgd. Geen originele (met display en draadsensor) maar een gewone. Maar goed, die bleek wel duurzamer dus heb ik er vrede mee. Voordeel is dat ik in de toekomst nog een 3e zender kan kopen en op een andere plek hangen en op die manier alle kanalen benut.
Qua juistheid heb ik niet echt vergelijkende testen gedaan, maar ik heb toch de indruk dat ze vrij juist zijn.
Conclusie;
zeker niet het allerbeste op de markt, maar voor een klein budget toch een prima weerstation met voldoende mogelijkheden.
(
specificaties)
Vrgr
Niek