Lichtslang tijden

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Lichtslang tijden

Berichtdoor erna op 04 dec 2010 19:38

Ik denk dat die grote toch niet kapot was. Wij hebben er deze zomer geweest, de ph. canariensis zag er niet goed uit maar had toch al enkele nieuwe bladeren, ik denk dat Marc hem er toch doorgekregen heeft. Naar zijn zeggen kreeg hij meer blauwe korrel dan water... hopelijk overleefd hij nu deze winter.
En deze stond inderdaad links naast zijn huis.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor amourath op 04 dec 2010 20:11

erna schreef:Ik denk dat die grote toch niet kapot was. Wij hebben er deze zomer geweest, de ph. canariensis zag er niet goed uit maar had toch al enkele nieuwe bladeren, ik denk dat Marc hem er toch doorgekregen heeft. Naar zijn zeggen kreeg hij meer blauwe korrel dan water... hopelijk overleefd hij nu deze winter.

groetjes, Erna

Je kan gelijk hebben hoor... ik ben er geweest in april dacht ik, en toen waren echt alle bladeren helemaal bruin en verdroogd, en had hij zware speerrot. Straf als dat dezelfde palm is dan maar het kan altijd natuurlijk :) Hij zal ook wel veel sterker zijn doordat hij in volle grond staat.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 04 dec 2010 21:04

erna schreef:Ik denk dat die grote toch niet kapot was. Wij hebben er deze zomer geweest, de ph. canariensis zag er niet goed uit maar had toch al enkele nieuwe bladeren, ik denk dat Marc hem er toch doorgekregen heeft. Naar zijn zeggen kreeg hij meer blauwe korrel dan water... hopelijk overleefd hij nu deze winter.

groetjes, Erna

Ik ben ook deze zomer bij Palmhunter geweest en de Phoenix was inderdaad aan het herstellen volgens dat ik mij herinner had hij opnieuw 3 tal veren.In volle gr.zijn grote ex erg sterk maar zoals in Kaster op de foto is andere koek.Ze verschillen ook erg per exemplaar,er is wel gegelijk kans dat er nog 1 ex opnieuw uitloopt,maar dan moeten ze wel na de winter droog(aan het groeipunt) en warm staan.De palmen kregen -7° of -8° over zich te Kaster.Misschien gooien ze de palmen na de winter gewoon weg terwijl een exotenliefhebber ze er nog zou doorkrijgen door warm te zetten.Het verloop van de rest van de winter kan doorslaggevend zijn.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor robke op 04 dec 2010 21:27

Dejagere schreef:

groetjes, Erna

Ik ben ook deze zomer bij Palmhunter geweest en de Phoenix was inderdaad aan het herstellen volgens dat ik mij herinner had hij opnieuw 3 tal veren.In volle gr.zijn grote ex erg sterk maar zoals in Kaster op de foto is andere koek.Ze verschillen ook erg per exemplaar,er is wel gegelijk kans dat er nog 1 ex opnieuw uitloopt,maar dan moeten ze wel na de winter droog(aan het groeipunt) en warm staan.De palmen kregen -7° of -8° over zich te Kaster.Misschien gooien ze de palmen na de winter gewoon weg terwijl een exotenliefhebber ze er nog zou doorkrijgen door warm te zetten.Het verloop van de rest van de winter kan doorslaggevend zijn.

Kwil ze met plezier opvangen hehe ;)
robke

10 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 04 dec 2010 21:36

robke schreef:
Kwil ze met plezier opvangen hehe ;)

ROb;ik weet niet maar ge kunt altijd eens informeren wat ze met hun beschadigde palmen gaan doen,die gasten gaan ze gewoon weggooien volgens mij.Ik ben daar al eens weest eten en wellicht weten ze nu niet wat ermee aan te vangen. :off_topic:
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 05 dec 2010 17:32

Klopt hoor!
Zo ben ik ook eens ergens "dode" Chamaerops gaan vervangen na afgelopen winter.
Die Chamaeropsen heb ik meegenomen. Zij blij omdat ze er ineens van af waren, ik blij omdat ik gratis materiaal had voor een proefprojectje :D
Eén van de twee Chamaeropsen heb ik er alsnog doorgekregen.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor robke op 24 jan 2011 16:49

pagina hiervoor (op pag 6) de stand van zaken van de Phoenixen,ziet er niet goed uit :cry:
robke

10 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 24 jan 2011 16:54

robke schreef:pagina hiervoor (op pag 6) de stand van zaken van de Phoenixen,ziet er niet goed uit :cry:

Inderdaad jammer zeg! Wat een mooie planten waren dan :(

Hier is een directe link naar het bericht: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=53&t=3159&start=50#p34742
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 24 jan 2011 16:58

Tijd om de tip van Dejaegere te proberen ;)

Nee, erg jammer maar dat zag je van kilometers ver aankomen eh. Die mensen weten waarschijnlijk van niet beter en kopen in de lente gewoon nieuwe, een bedrijf moet kosten maken... :cry:

Hoe is het met die van jou Robke?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor robke op 24 jan 2011 17:11

Heb hem verleden week donderdag nog eens een paar uurtjes laten luchten en ziet er echt mooi donkergroen uit,had het niet verwacht.
Is raar om nog eens groen te zien deze tijd van et jaar,hoop dat het zo blijft (denk van wel)
Het was in het begin een beetje zoeken om de juiste tijden in te stellen van de lichtslang maar werkt perfect.Heb eerst rond de veren 2 vliesdoeken gewikkeld,dan een lichtslang een 7 tal keer redelijk los rond de stam en een 3 tal keer los rond het vliesdoek,en daarboven dan nog eens een vliesdoek om niet al te veel warmte te verliezen,dus in totaal 3 van die vliesdoeken die ik in de Aldi gekocht had.Heb ook een omkadering gemaakt die er nu toch al van in Oktober staat,(sommigen vroegen of ik dan al bezig was met de kerststal) :)
Rond de omkadering bubbelfolie en daarboven nog een platsiek zeil zodat alles droog blijft,tot nu toe niets van vocht waar te nemen,als ik hem nog eens lucht zal ik een fotoke plaatsen :)
Dacht eerst dat het blauwe zeil niet goed zou zijn ivm licht maar het tegendeel is waar,vind zelfs dat een paar veren wat bijgegroeid zijn...

DSC_0020 (855 x 1277).jpg
Phoenix nog in zijn winterjasje :)
DSC_0020 (855 x 1277).jpg (288.88 KiB) 3969 keer bekeken
robke

10 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming