foto"s van mijn planten

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: foto"s van mijn planten

Berichtdoor Christophe op 13 maart 2011 00:39

Ik volg het topic ook met interesse! :applaus:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Alain op 13 maart 2011 08:40

heel mooie palmen ,ik wacht echt op het resultaat als alles is aangeplant :fluiten:
Alain

21 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 13 maart 2011 16:15

Dat kan alleen maar mooi worden met zulke aanwinsten :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

857 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 13 maart 2011 18:42

er komen zeker nog andere planten tussen zoals: kniphofia,vitus vinifera,nannorhops,washingtonia's,butia capitata,zantedeschia,jasminoides,bismarckia,sabal minor,asiminia triloba,poncirus trifoliata,eriobotrya japonica, yucca rostrata en natuurlijk een musa border en vanvoor aan het huis ga ik ook nog 1 fortunei zetten. De planten worden nog mooi verdeeld qua plaats per plant ahv schaduw of zon nodig is en mannelijk of vrouwelijke planten komen beetje bijeen ivm bestuiving. Ik heb vandaag al met de steekkar de palmen al op hun plaats gereden.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 13 maart 2011 20:19

Bismarckia in volle grond :?:
Zou ik niet doen als ik u was, die ben je gegarandeerd kwijt na de winter !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 13 maart 2011 20:33

dat weet ik daarom gaat hij er ook telkens uit voor het winter is en wordt deze binnen overwinterd bij 10°c
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor segers301 op 13 maart 2011 20:45

fordbully schreef:dat weet ik daarom gaat hij er ook telkens uit voor het winter is en wordt deze binnen overwinterd bij 10°c

Hou je hem dan niet beter in een pot? Bismarkia's zijn heel gevoelig voor wortelbeschadiging.
segers301

10 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 13 maart 2011 21:47

Idd, een palm elk seizoen weer uitgraven is gewoon niet mogelijk, kun je hem gelijk weggooien. Ik wil ook de Bismarckia in volle grond zetten hoor maar het is gewoon niet mogelijk helaas. Zet hem in pot tussen de planten en zorg dat er een plant voor de pot staat zodat je die niet ziet ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 13 maart 2011 21:53

ik weet het maar gaat deze in de volle grond niet beter groeien dan in pot... anders zal ik direct een 130l pot nemen van 1 vd grote trachy's en hem daar dan in laten staan met pot en al in de grond... want ik kon deze moeilijk laten staan aan die prijs van amper € 60.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 13 maart 2011 22:35

Een palm gaat idd veel beter groeien in volle grond MAAR pas als de palm zo'n drie jaar in volle grond staat. Vermits deze er elk jaar terug uitgaat zal die zeker niet beter groeien in volle grond, sterker nog, hij zal helemaal niet groeien, in het najaar en de winter is hij in shock van de schade aan de wortels door het uitsteken en in het voorjaar weer shock door het in de koude grond te zetten. In een hete zomer zal die dan mss een beetje groeien op een heet zuidelijk plekje waar de grond dan toch nog warm genoeg word....
M.a.w. geen goed plan. ;) In een pot word de aarde ook goed warm in de zon waardoor die ook goed vooruit gaat hoor, mijne heeft een record van meer dan een cm per dag, het juiste aantal mm's weet ik niet meer van buiten maar kan ik wel opzoeken !

Ik heb het ook zo gedaan, ineens in heel grote pot zodat die jaren ongestoord kan groeien en ook veel ruimte heeft zodat die goed en dik groeit. Wel heel belangrijk waar je moet op letten is dat door de hele grote pot alles heel lang nat blijft dus zeker goed in het oog houden en bij vele regendagen droog zetten !
Succes !! :)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video