Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor bas en yvonne op 13 nov 2011 23:40

Amai dit is wel erg mooi gedaan, prachtig hoor :thumb_up:

Gr Bas
Van een zeewater aquarium naar de wereld van de exotische planten.

Kijk ook eens naar mijn tuin verbouwing mischien heb je nog tips!
Klik op onderstaande link
viewtopic.php?f=49&t=5665
bas en yvonne

0 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 nov 2011 21:38

Whoops...mijn excuses mensen :!: Was deze helemaal uit het oog verloren (mijn eigen topic hu'h :? )
Zie nu pas dat ik nog steeds geen antwoorden heb gegeven op al jullie vragen... :oops:
Ga ik dan direct doen se...

@Jonathan, Ja hoor, de armata en Phoenix blijven buiten in de winter, ze staan al beide drie jaartjes in de volle grond. ;) Alle palmen in volle grond blijven ook daar en alle palmen in pot overwinteren buiten op mijn terras in een grote tent zonder bijverwarming. Vorstgevoelige palmen zoals bv een Bismarckia staan binnen natuurlijk...

@Erna, Bedankt voor je goede raad, ik heb ze ook gesnoeid maar heb toch 1 tak laten staan uit nieuwsgierigheid (a) Deze staat ondertussen nu mooi te bloeien (foto's volgen later..) maar ondertussen is de hoofdstam alweer in de top verandert in 6 bloemtakken die nog volop in ontwikkeling zijn. Binnekort kan ik ze makkelijk verwijderen als ze niet meer zo dicht op elkaar zitten. Wat ik wel al gedaan heb weken terug is een transparante paraplu boven de kop gestoken zodat die al lang (weken) droog blijft ! Dat zal ook veel helpen tegen het rotten denk ik... ;)

@Eduard, Nog plaats genoeg hier, zeker voor die prachtige Sabal van je. Dat plekje is al gereseveerd :thumb_up: Bedankt !

@Amar, Veel te weinig plaats om dat alles te stallen, zoals ons allen hier met dat zelfde probleem :D Het kleine spul gaat naar zolder, bananen in de garage en het spul dat vorst mag hebben in een grote tent op mijn terras tegen de gevel. En in de tentjes rond de palmen in volle grond komen ook nog wel wat potjes te staan :) Een gekke bedoening dus ;)

@Jaak, Jup, het meeste wat nu in pot staat is bedoeld om in volle grond te komen ja. Ik ben geen pottenmens, jaja lach maar :mrgreen: tis waar. Volgend jaar weer een groot deel maar lang niet alles, veel moet ook nog wat groeien en aansterken... ;) Ik heb ook veel om later te ruilen of te verkopen wat ik nu nog eerst wat wil laten groeien, vooral trachy's dan. :)

@al de andere mensen, erg bedankt voor jullie complimenten en commentaren ! :thumb_up:

@Esther, Hey meid, bedankt voor de belangstelling naar nieuwe foto's. Helaas heb ik niet echt veel meer sinds de laatste lading. Toch geen mooie omdat het ook allemaal minder mooi word door de koude enz... Ondertussen is de tuin ook al terug een werf geworden met overal materiaal en uitgestoken planten enz... Voorbereiding voor de winter is volop aan de gang dus ;) Indien je daar toch ook foto's van wenst geen probleem hoor, dan neem ik ze wel voor jullie :thumb_up:
Binnekort zal ik foto's van de Tetrapanax posten want die bloeit nu op het moment en dat wil ik zeker ook met jullie delen...
Ik zal ook winter foto's maken deze keer ;)
Nog even geduld...
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 14 nov 2011 22:48

:o :o En daar doet hij het weer !! Prachtig gewoon :lol: :lol:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 15 nov 2011 08:55

Hoi Dimi beginnen je vingers al weer te jeuken ? die van mij wel ik ben benieuwd naar je tuin nu .
Groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor hexina op 15 nov 2011 10:13

He Dimi,

Hahaha jou tuin vind ik erg mooi en laatst dacht ik eraan en zag ik jou topic naar de achtergrond verdwijnen terwijl ik je wel actief zag op het forum.
Dus dacht laat ik eens vragen hoe het met dimi's hofke is he.
Alle foto's zijn welkom. ik ben juist nieuwsgierig naar hoe je tuin er nu uitziet en hoe jij alles overwinterd. Die tent tegen de gevel vind ik niet eens zo'n gek idee.
Maar eens op marktplaats een goedkoop tentje met zijwandjes op de kop proberen te tikken.
Overwinteren hoort erbij en tot nu toe hebben we nog veel geluk met het weer. Van mij mag het zo bijven. Ik hoop dat het weer snel lente word en we de boel weer mogen uitpakken en buitenzetten.
Ikzelf heb alleen de basjoo binnen in de garage en de washingtonia op de koele zolder voor het raam. En de zaden staan ter kieming op de vensterbank. Ook de D. antartica staat nog lekker buiten en heeft het prima naar zijn zin.
De trachycarpus en yucca rostrata zaailingen staan ook buiten. De vorst gaat deze week al weer weg dus laten we lekker alles staan.
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 06 dec 2011 20:59

djoeke schreef::o :o En daar doet hij het weer !! Prachtig gewoon :lol: :lol:

:D

@Francois & Esther, ja ik ben idd al weer aan het aftellen naar het voorjaar ja, dus handen jeuken heel erg. ;) Foto's van nu ben ik met bezig nog even geduld sorry ;) Zal wel even schrikken zijn hoor want is groot contrast met zomer toestanden :P
Esther, die tent is idd een goede oplossing maar ik zou niet zomaar zo'n goedkoop tentje nemen, die plastiek party tentjes zijn zeker niet winter bestendig en zullen dus niet lang meegaan. Ook isoleert dat veel minder of niet. Deze die ik heb is echt van dat dik zeil en winter & storm bestendig, er zit zelfs een brandvertragend certificaat bij. Koste ook een duit geld maar dan heb je ook iets, heb daar ook bewust op geselecteerd en naar gezocht. En de ervaringen ermee zijn dus ook al zeer positief dus :)
Het weer is idd ook nog steeds zeer gunstig, laat ons hopen dat het nog zo lang doorgaat. ;)
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 02 jan 2012 23:15

Toch weeral vergeten... :?
De foto´s stonden al even klaar maar soit :oops: :tong:
Zoals beloofd enkele winter foto´s en van de bloeiende Tetrapanax waarmee ik zal beginnen. De foto´s zijn van verschillende tijdstippen zoals jullie wel kunnen zien. Ik zal proberen ze zo goed mogelijk op volgorde te zetten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder de Brahea armata die zijn derde winter in volle grond bezig is. Echt een van mijn mooiste palmen en favoriet. Het beste bewijs waarom een palm toch beter in de volle grond moet ! ;) Wat me wel opgevallen is dit jaar zie je goed op de vierde foto van de speer, de randen van de nieuwste bladeren krijgen een zwarte rand, dus een dichtgevouwen blad ofwel de speer ziet er steeds heel bruin/zwart uit en dat lijkt op rot of winterschade maar dat is het dus helemaal niet ! Zodra het blad open gaat is het blad mooi zilver maar de rand zwart, Vind het raar/opvallend maar wel zeer mooi !! Weet iemand wat dit is of hoe dit komt en is dit normaal :?:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder de Washingtonia robusta, foto van afgelopen weekend en staat er dus nog super mooi bij :thumb_up:

Afbeelding

En dan wil ik ook even mijn constructies even dichterbij laten zien. Alles zelf gemaakt en eigenlijk zeer simpel maar ook zeer stevig en degelijk wat ik wel belangrijk vind. Rond de palen komt normaal dan nog grote noppenfolie maar dat is deze winter nog steeds niet nodig geweest, Joepie ! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan als laatste natuurlijk weer de bekende overzichts foto´s :) Eerste is van 28 November en de tweede is van rond kerst...

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor shusui op 02 jan 2012 23:33

Prachtige planten, zeker die Tetrapanax!
Als de winter zo door gaat zullen ze hier ook hun stam eens behouden, ze zijn hier altijd afgevroren de vorige winters.

Waarom heb je de bladeren eraf gehaald eigenlijk ?

Gr, Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 02 jan 2012 23:54

Dank je Sven !
Er is hier eens een keer wat vorst geweest op een nacht en daarvan hadden de meeste bladeren donkere plekken gekregen en enkele waren echt al slap. Dus dat komt toch niet meer goed... Ook is dat al even geleden gebeurt (dacht +-2 weken) en toen stond ik er nog niet bij stil dat ze misschien wel eens met blad de winter zou kunnen doorkomen. Nu daarintegen begin ik stillaan meer te geloven in een winter die niet meer kouder zal worden en had ik ze er misschien toch aan kunnen laten. Maar toch, zodra het gaat vriezen draai ik vliesdoek rond de stam volledig en met bladeren eraan is niet echt gemakkelijk he. Zou het blad goed blijven denk je en heel dit jaar ook nog :?:
Ook met het blad eraf kan ik de stam goed schoon maken en vrij van dat poeder want door de luchtvochtigheid word dat ook steeds een vochtig papje en rot het gemakkelijker.
Ik doe er dus inderdaad alles aan om de stam over te houden, gewoon het blad op de voetjes en de stam inwikkelen met vliesdoek, voornamelijk de kop(pen), een parapluutje erboven om alles droog te houden en dat lukt perfect ! Luchten hoeft blijkbaar niet want vorig jaar heeft die twee maand zo ingepakt gezeten. Makkelijk toch ;)
Laatst bijgewerkt door Dimi Exotisch Hofke op 03 jan 2012 04:22, in totaal 5 keer bewerkt.
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 03 jan 2012 00:04

Even snel een foto van vorige winter opgezocht voor je Sven. ;) Hier zie je hoe ik die bescherm...
Op de foto is nu net zonder paraplu maar dat krijgt die wel hoor, waarschijnlijk was die eraf gehaald doordat die stuk was gewaaid, dat gebeurt wel vaker :)

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video