Whoops...mijn excuses mensen

Was deze helemaal uit het oog verloren (mijn eigen topic hu'h

)
Zie nu pas dat ik nog steeds geen antwoorden heb gegeven op al jullie vragen...

Ga ik dan direct doen se...
@Jonathan, Ja hoor, de armata en Phoenix blijven buiten in de winter, ze staan al beide drie jaartjes in de volle grond.

Alle palmen in volle grond blijven ook daar en alle palmen in pot overwinteren buiten op mijn terras in een grote tent zonder bijverwarming. Vorstgevoelige palmen zoals bv een Bismarckia staan binnen natuurlijk...
@Erna, Bedankt voor je goede raad, ik heb ze ook gesnoeid maar heb toch 1 tak laten staan uit nieuwsgierigheid

Deze staat ondertussen nu mooi te bloeien (foto's volgen later..) maar ondertussen is de hoofdstam alweer in de top verandert in 6 bloemtakken die nog volop in ontwikkeling zijn. Binnekort kan ik ze makkelijk verwijderen als ze niet meer zo dicht op elkaar zitten. Wat ik wel al gedaan heb weken terug is een transparante paraplu boven de kop gestoken zodat die al lang (weken) droog blijft ! Dat zal ook veel helpen tegen het rotten denk ik...
@Eduard, Nog plaats genoeg hier, zeker voor die prachtige Sabal van je. Dat plekje is al gereseveerd

Bedankt !
@Amar, Veel te weinig plaats om dat alles te stallen, zoals ons allen hier met dat zelfde probleem

Het kleine spul gaat naar zolder, bananen in de garage en het spul dat vorst mag hebben in een grote tent op mijn terras tegen de gevel. En in de tentjes rond de palmen in volle grond komen ook nog wel wat potjes te staan

Een gekke bedoening dus
@Jaak, Jup, het meeste wat nu in pot staat is bedoeld om in volle grond te komen ja. Ik ben geen pottenmens, jaja lach maar

tis waar. Volgend jaar weer een groot deel maar lang niet alles, veel moet ook nog wat groeien en aansterken...

Ik heb ook veel om later te ruilen of te verkopen wat ik nu nog eerst wat wil laten groeien, vooral trachy's dan.
@al de andere mensen, erg bedankt voor jullie complimenten en commentaren !
@Esther, Hey meid, bedankt voor de belangstelling naar nieuwe foto's. Helaas heb ik niet echt veel meer sinds de laatste lading. Toch geen mooie omdat het ook allemaal minder mooi word door de koude enz... Ondertussen is de tuin ook al terug een werf geworden met overal materiaal en uitgestoken planten enz... Voorbereiding voor de winter is volop aan de gang dus

Indien je daar toch ook foto's van wenst geen probleem hoor, dan neem ik ze wel voor jullie

Binnekort zal ik foto's van de Tetrapanax posten want die bloeit nu op het moment en dat wil ik zeker ook met jullie delen...
Ik zal ook winter foto's maken deze keer
Nog even geduld...