dicksonia in volle grond al bij iemand groei te zien?

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: dicksonia in volle grond al bij iemand groei te zien?

Berichtdoor exoten vriend op 17 apr 2012 19:48

zou er graag eens foto s op zetten om eens te laten zien en zo kunnen jullie misschien ook meer zeggen er over maar krijg de foto s er niet op? hoe komt dat?
exoten vriend

89 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 17 apr 2012 21:47

Gebruik Twooba om je foto's up te loaden.
Is een site speciaal voor Palmvrienden gemaakt door Christophe (= beheerder van het forum)
Via de bijlage in het forum zelf heb je inderdaad een limiet voor de grote van de foto's. Maar bij Twooba niet, je upload daar gewoon de foto's en die worden dan automatisch verkleind en aangepast voor het forum. Je moet dan enkel nog de links van de foto's in je antwoord plaatsen. Heel gemakkelijk. Hier de link naar Twooba -> http://nl.twooba.com

En hier de link naar de uitleg hoe het juist allemaal moet -> viewtopic.php?f=24&t=5142&hilit=Twooba
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 apr 2012 06:54

:off_topic:

Hela Peter, mijn tekstje gepiekt ! :D
Kheb da opgeslagen en gebruik het steeds om leden te helpen ;)

Gebruik Twooba om je foto's up te loaden exoten vriend.
Is een site speciaal voor Palmvrienden gemaakt door Christophe (= beheerder van het forum)
Via de bijlage in het forum zelf heb je inderdaad een limiet voor de grote van de foto's. Maar bij Twooba niet, je upload daar gewoon de foto's en die worden dan automatisch verkleind en aangepast voor het forum. Je moet dan enkel nog de links van de foto's in je antwoord plaatsen. Heel gemakkelijk. Hier de link naar Twooba -> http://nl.twooba.com

En hier de link naar de uitleg hoe het juist allemaal moet -> viewtopic.php?f=24&t=5142&hilit=Twooba
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor exoten vriend op 18 apr 2012 17:49

dank u voor de hulp dimi maar de mail die nu krijg van twooba die link gaat niet en kopieren naar url balk is beetje chinees voor mij snap je

groetjes gunther
exoten vriend

89 bedankjes

Berichtdoor erna op 18 apr 2012 18:18

Gunther, dan is er nog een andere manier :

Je kiest op je computer een foto
Die kan doorsturen naar je eigen e mail adres in bijlage, in een kleiner formaat ( je kan kiezen tussen verschillende formaten )
De foto komt op jouw email adres toe
De bijlage sla je dan ergens op bv. bij documenten
Als je dan op Palmvrienden zit, en op PLAATSREACTIE (rode letters) reageert, zie je onderaan : afbeeldingen toevoegen.
Je moet dan bladeren, en de foto bij de documenten ophalen, en toevoegen.
en dat is het.

Misschien wat ingewikkeld, maar het werkt uitstekend.
groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 apr 2012 18:22

exoten vriend schreef:dank u voor de hulp dimi maar de mail die nu krijg van twooba die link gaat niet en kopieren naar url balk is beetje chinees voor mij snap je

groetjes gunther

selecteer de link, dus klik met de muis helemaal aan het begin van de link zodat het pinkende streepje vooraan staat, dan hou je de "shift" toets ingedrukt en met de "pijltjes" toetsen (rechts) tot het einde gaan van de link. Dan zie je dat er rond de link zo'n blauwe kader komt, dat is selecteren :)
Als dat gebeurt is dan houd je de "ctrl" toets ingedrukt en druk je op de "c" toets, dat is kopiëren.
Daarna klik je met de muis op de plaats waar je het wil plakken, bijvoorbeeld internet explorer openen en dan klik je in de URL balk bovenaan. En dan houd je weer de "ctrl" toets ingedrukt terwijl je dan op de "v" toets drukt, dat is plakken.
Als je dat allemaal goed gedaan hebt zie je dat de link is gekopiëert naar de URL balk in internet explorer ?! Khoop dat het nu iets duidlijker is ? :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor shusui op 18 apr 2012 18:45

Er zijn zoveel manieren, en programma's.
Ik gebruik al heel lang Light Image resizer. Een programmatje dat gratis te downloaden is bv : http://www.obviousidea.com/windows-software/light-image-resizer/

Hiermee kan je foto's verkleinen , om mails te sturen, om te uploaden op het forum, op facebook, op webshots,...

Als alles geinstalleerd is moet je gewoon de fotos selecteren die je wil verkleinen , daarna klik je met de rechtermuisknop op de geselecteerde fotos, klik op Light image resizer.
Het programma opent na enkele seconden (klik op doorgaan) , klik bij "profiel" aan hoe groot je foto's wil maken. (ik neem meestal 800*600), functie: maak passend, actie: kopieën maken, bestemming : hier vul je de map in waar de verkleinde foto's geplaatst moeten worden (dezelfde map, of een apparte map voor verkleinde fotos, dat kies je zelf)

Deze instellingen moet je maar 1 keer doen, daarna klik je op verwerking en worden uw geselecteerde fotos allemaal verkleind. (zelfs 100 tegelijk als je wil).

Daarna kan je ze uploaden naar bv webshots of photobucket (dat doe ik meestal, en is handig als je veel foto's wil plaatsten)

Maar makkelijker is om dan zoals Erna zegt bij "plaats reactie" , op "bijlage toevoegen" te klikken , dan op "bladeren" (ga hierbij naar de map waar je de verkleinde foto's opgeslagen hebt) , selecteer de foto die je wil, klik op "openen" , klik op "bestand toevoegen.

Ik heb zeker niets tegen twooba hoor, maar vind mijn weg niet goed in dat programma, dit programm gebruik ik al jaren, het zal daarmee zijn.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor exoten vriend op 18 apr 2012 19:09

DSC02728
Afbeelding

DSC02725
Afbeelding

DSC02727
Afbeelding
DSC02726
Afbeelding
exoten vriend

89 bedankjes

Berichtdoor exoten vriend op 18 apr 2012 19:11

hallo erna en dimi bedankt voor de hulp is gelukt zoals jullie zien

groetjes gunther
exoten vriend

89 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 19 apr 2012 11:18

Hoi, ik zie wel dat je ze in de volle zon hebt staan dit in combinatie met wind laat de varen nog sneller uitdrogen! boomvarens die halfschaduw staan gaan ook sneller, wil niet zeggen dat deze het niet gaan doen maar je zult ze echt goed nat moeten houden, ik zie toch een kern zitten je moet wel nog even geduld moeten hebben.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1032 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Boomvarens en varens