Er zijn zoveel manieren, en programma's.
Ik gebruik al heel lang Light Image resizer. Een programmatje dat gratis te downloaden is bv :
http://www.obviousidea.com/windows-software/light-image-resizer/Hiermee kan je foto's verkleinen , om mails te sturen, om te uploaden op het forum, op facebook, op webshots,...
Als alles geinstalleerd is moet je gewoon de fotos selecteren die je wil verkleinen , daarna klik je met de rechtermuisknop op de geselecteerde fotos, klik op Light image resizer.
Het programma opent na enkele seconden (klik op doorgaan) , klik bij "profiel" aan hoe groot je foto's wil maken. (ik neem meestal 800*600), functie: maak passend, actie: kopieën maken, bestemming : hier vul je de map in waar de verkleinde foto's geplaatst moeten worden (dezelfde map, of een apparte map voor verkleinde fotos, dat kies je zelf)
Deze instellingen moet je maar 1 keer doen, daarna klik je op verwerking en worden uw geselecteerde fotos allemaal verkleind. (zelfs 100 tegelijk als je wil).
Daarna kan je ze uploaden naar bv webshots of photobucket (dat doe ik meestal, en is handig als je veel foto's wil plaatsten)
Maar makkelijker is om dan zoals Erna zegt bij "plaats reactie" , op "bijlage toevoegen" te klikken , dan op "bladeren" (ga hierbij naar de map waar je de verkleinde foto's opgeslagen hebt) , selecteer de foto die je wil, klik op "openen" , klik op "bestand toevoegen.
Ik heb zeker niets tegen twooba hoor, maar vind mijn weg niet goed in dat programma, dit programm gebruik ik al jaren, het zal daarmee zijn.
Gr,
Sven