De volgende uitspraak is wat dubbelzinnig
cpo schreef:ik hou het goed in de gaten
Corrine, je bent niet alleen hoor, ik weet maar al te goed hoe het voelt om 70% van de exoten die je graag ziet en die begin februari buiten stonden te verliezen, een mens hoopt en wacht op herstel in plaats daarvan valt er enkel bijkomende schade te bespeuren. Soms liet ik het hoofd erbij hangen en vroeg ik me af hoe het verder moet met deze hobby.
Ik heb maar één nieuwe grotere fortunei met extra dikke stam in de volle grond geplaatst dit jaar. Mijn aandacht verschuift wat naar yucca' s. Zo heb ik enkele kleinere Yuccatjes die langzaam groeien, ook enkele ontkiemdende Nannorrhopsen waren een echte opkikker deze lente. ( alhoewel dat vast ook moelijke jongens worden )
Ik zou zeggen Corrine, tracht enkele lichtpunten te ontdekken of koop enkele nieuwe desnoods kleinere exemplaren van planten die je graag ziet, zorg ervoor dat je deze echt goed kunt beschermen volgende winter als het weer echt heftig zou worden, zodat we de volgende lente weer niet zo een tik krijgen ( op den duur krijgen we er zelf nog koprot van wat niet de bedoeling is )