Ik ben Johan, 29 jaar oud en sinds kort geinspireerd door een lief vriendinnetje van mij om zelf te gaan kweken. Daarvoor had ik niet erg veel met planten, veel meer met dieren, totdat ik op een site over exotische planten kwam. Geweldig mooi en heb direct van alles besteld.
Sinds een weekje heb ik dus nu zaden in huis (o.a. paradijsvogelbloem, bamboe, passie flora e.d.), heb ze varieerend van 1 tot 4 dagen laten weken en ik heb nu al 3 opkomende plantjes

Wat ik mij alleen erg sterk afvraag is hoe vaak ik het allemaal water moet geven (gebruik nu trouwens gewoon potgrond, daaronder een verwarm-matje en mix het water lichtjes met wat groeimiddel).
Nu heb ik de neiging om het allemaal dagelijks te besproeien, maar zie bij sommige kweekjes wat wits, wat mij schimmel lijkt. Dus geef ik te veel water? Kan iemand mij ajb hier over adviseren? Eigenlijk, al het advies is van harte welkom!
Nog 1 ding, ik vond de verwarm-matjes nogal duur, 23 euro p/stuk en kan er maar 4 bakjes op kwijt, 3 bakjes worden nu dus niet verwarmd (maar hou het wel warm in huis). Weten jullie goedkopere alternatieven?
Groetjes, Johan